وزیر خارجه آلمان خواهان همكاری مجدد آمریكا و اروپا درباره برجام شد

بهمن: هایمو ماس وزیر امور خارجه آلمان پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریكا را فرصتی جدید برای تعامل بیشتر اروپا و آمریكا در قبال برجام دانست.
به گزارش بهمن به نقل از دویچه وله، وزیر امور خارجه آلمان به دنبال پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا اظهار داشت که سیاست های جداگانه کشورهای اروپایی و آمریکا بر سر برنامه هسته ای و موشکی ایران کارآمد نیست و این کشورها باید نگاهی هم سو در پیش بگیرند.
ماس بر این باور است که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچون می تواند موجب افزایش دامنه همراهی و همکاری کشورهای اروپایی و آمریکا در رابطه با توافق هسته ای با ایران شود.

وزیر امور خارجه آلمان در گفت وگویی با رادیو دویچلند فونک، تحولات سیاسی در آمریکا را به مثابه فرصتی جدید برای همکاری اروپا و آمریکا دانسته و گفته است: ما باید باردیگر دور هم جمع شویم.
به باور ماس، بحث بر سر راهکار برخورد با برنامه هسته ای ایران باردیگر در آمریکا داغ خواهد شد.
هایکو ماس گفته است که آلمان برای همراهی با هر دو گزینه آمادگی دارد. او تاکید کرده است که چه در رابطه با برنامه هسته ای و چه در رابطه با برنامه موشکی ایران، فعالیت ها و کوشش های پراکنده و مستقل اروپا و آمریکا به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
وزیر امور خارجه آلمان اصرار کرد که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید آمریکا و متحدان اروپایی این کشور استراتژی مشترکی را دنبال کنند.

منبع: