نامه یك نماینده مجلس به وزیر بهداشت درباره نحوه مدیریت كرونا

به گزارش بهمن یك عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به وزیر بهداشت خواهان استفاده از طب ایرانی و سایر طب های موجود در جهان برای كنترل كرونا شد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، در نامه حجت الاسلام حسین میرزایی نماینده اصفهان به سعید نمکی آمده است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام و احترام؛
این روزها داستان مبتلا شدن به کرونا و آمار فوتی های بالای آن داستان غم انگیزی شده است، که بنده را بر آن داشت تا چند مساله را متذکر شوم.
در ابتدا از زحمات تمامی خدمتگزاران این عرصه همچون نیروهای جهادی، پرستاران، پزشکان، مردم و همه عزیزانی که در این حوزه نقش داشته اند صمیمانه تشکر می نمایم و دعای خیر اولیای الهی را برای ایشان مسئلت دارم. اما در مورد مدیریت کلان این مساله گلایه هایی وجود دارد که بیان آنها خالی از لطف نیست.
۱ – نگاهی به جریان کرونا در سطح جهان و عوامل پیدایش و ادامه آن، از طراحی جهانی توسط دستهای خبیث استکبار جهانی خبر می دهد. در این میان پیروی از سازمان های جهانی که آلت دست استکبار هستند بازی کردن در میدان دشمن و آب به آسیاب اهداف و برنامه های وی ریختن است.
جمهوری خلق چین در زمانی گرفتار کرونا شد که کمترین دانش و تجربه در مورد کرونا وجود داشت، با این وجود به گزارش متخصصان با ترکیب طب غربی و چینی بهتر از هر کشور دیگری آنرا مهار کرد. ما هم می بایست با استمداد از خداوند تبارک و تعالی و توسل به حضرات معصومین علیهم السلام و با استفاده از دانش و تجربه طب رایج غربی و طب ایرانی و طب چینی، با روش مخصوص خود این مساله را حل نماییم.
۲- کرونا یک پدیده صرفا پزشکی نیست بلکه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… هم دارد. وقتی ستاد ملی کرونا تصمیم می گیرد اعمال محدودیت نماید آیا هزینه زندگی آن کارگری که نان شبش، به کار روزش وابسته است را می پردازد؟ یا او و خانواده اش را از ترس گرفتاری به کرونا به کام مرگ از گرسنگی یا مرگ حیثیتی می کشاند یا مجبورش می کند برای تأمین احتیاجات زندگی، خود و خانواده اش را به دامان فجایع اجتماعی و فرهنگی روانه نماید. اگر تصمیمی می گیرند به لوازم آن هم ملتزم شوند نه اینکه کسی تصمیمی بگیرد و دیگری هزینه آن تصمیم را بپردازد. کسانی که هزینه ضروریات زندگی مردم را تأمین نمی کنند حق ندارند با اعمال محدودیت کسب معاش آنها را مختل نمایند.
۳- همکاران ما در مجلس از راه تذکر، طرح سوال، مصاحبه، مکاتبه و… تلاشهای زیادی را به منظور توجه به طب ایرانی در مورد درمان کرونا نموده اند اما اقدام عملی مناسبی جهت استفاده از طب ایرانی و سایر طب های موجود در جهان صورت نگرفته است گویا مسئولین در ستاد ملی کرونا تنها با گفتار درمانی قصد دارند ویروس کرونا را نابود کنند.
۴ – اعمال سیاستهای دوگانه در ایجاد محدودیت ها شک برانگیز است و سبب می شود مردم نسبت به تصمیمات ستاد ملی کرونا بی رغبت شوند. مردم می پرسند آیا نفوذی ها از این فرصت بهره برده و از راه ستاد ملی کرونا برنامه هایی را پیش می برند؟!
۵- جناب آقای نمکی! نمایندگان مجلس خویش را رویین تن نمی دانند اما جناب عالی را هم متخصص در امور اداره اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور نمی دانند و اگر هم بدانند؛ متخصص تر و عاقل تر از شما هم سراغ دارند و در اداره کشور به جای تعطیل کردن کارها سیاست ((با رعایت تمهیدات لازم، حداکثر تلاش را نمودن)) را پیش گرفته اند. سیاست بگیر و ببند در کرونا شکست خورده است باید تمهیدات لازم را اندیشید و با کرونا زندگی کرد.
۶- جناب آقای نمکی! صرفاً آمار فوتی ها را به صورت روزانه اعلام کردن هنر نیست و مردم احتیاج به آمار درمانی ندارند!! به قول آقای دکتر حریرچی در شبکه خبر مورخ ۷/ ۸/ ۱۳۹۹ یکی از عوامل افزایش فوتی های کرونایی استفاده از poly pharmacy یا آزمایش انواع داروها روی بیماران کرونایی است به شما نصیحت می کنم حداقل به قبله آمال علمی خود یعنی جهان غرب اقتدا کنید مراحل علمی پذیرش و به جریان انداختن یک دارو را طی نمایید و خویش را مدیون کشته شدن بیماران قرار ندهید.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
حسین میرزایی
نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس در کمیسیون اصل ۹۰»

منبع: