الاخبار: خشم هیأت آمریكایی-صهیونیستی از مذاكرات مرزی

یك روزنامه لبنانی از بی نتیجه بودن تلاش هیأت های آمریكایی و صهیونیستی برای منحرف كردن مسیر مذاكرات مرزی با طرف لبنانی آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، روزنامه لبنانی الاخبار با انتشار گزارشی درباب روند مذاکرات میان هیأت های لبنانی، آمریکایی و صهیونیستی درباب ترسیم مرزها، نوشت: بی نتیجه بودن کوشش های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن این مذاکرات و کشاندن آن به سمت دیگر مسائل، سبب شده تا خشم سفیر آمریکا در لبنان و هیأت صهیونیستی در ناقوره برانگیخته شود.
بر اساس این گزارش، هیأت های آمریکایی و صهیونیستی در جریان این مذاکرات بسیار تلاش می کنند تا باب مذاکره درباب دیگر مسائل میان بیروت و تل آویو گشوده شود اما هیأت مذاکره کننده لبنانی در یک خط مستقیم و مشخص حرکت می کند و از آن منحرف نمی گردد.
در این گزارش آمده است: از همان ابتدا مشخص بود که هیأت صهیونیستی تنها به مذاکره بر سر ترسیم مرزها رضایت نمی دهد. بدین سبب تمام تلاش خودرا برای فتح باب درباب دیگر مسائل همچون بالابردن سطح هیأت صهیونیستی از نظامی- فنی به سیاسی به کار گرفت.
به نظر می رسد پس از اجرای ۲ دور از مذاکرات ترسیم مرزها، درخواست های هیأت لبنانی، طرف صهیونیستی و آمریکایی را به خشم آورده است چونکه بیروت از حقوق مرزی خود عقب نشینی نکرده و خواهان استیفای کامل آن است. در جریان این مذاکرات، هیأت لبنانی اعلام نموده است که باید کنترل کامل ۲ میدان گازی در دریای مدیترانه که هم اکنون در اختیار رژیم صهیونیستی است به بیروت واگذار شود. این در خواست با درخواست ۱۰ سال قبل لبنان متفاوت می باشد. همین طور هیأت لبنانی یک نقشه جدید عرضه کرده که برمبنای آن مساحت درخواستی برای ترسیم مرزها هزار و ۴۳۰ کیلومتر افزایش یافته است.