در اخطاری دلخوش: مجلس هیچ اطلاعی از تقسیمات دریای خزر و قرارداد با چین ندارد

به گزارش بهمن نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت كه مجلس هیچ اطلاعی از قرارداد با چین و همینطور تقسیمات دریای خزر ندارد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سید کاظم دلخوش در اخطاری مستند به اصول ۳، ۷۷ و ۷۸ قانون اساسی در جلسه علنی بامداد امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در اصل ۷۷ گفته عهدنامه ها، مقاوله نامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و در اصل ۷۸ گفته که هرگونه تغییر در خطوط مرزی ممنوع می باشد مگر اصلاحات جزئی و در نهایت گفته که باید به تصویب چهار پنجم نمایندگان برسد.
این عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته دو اتفاق افتاده یکی دریای خزر و تقسیمات اش که مجلس شورای اسلامی اصلا در جریان آن نبوده و دیگری قرارداد با چین در برداشت از دریا و برخی کارهای دیگر که مجلس هیچ اطلاعی از این مورد ندارد.
دلخوش در بخش دیگری از تذکر خود اظهار داشت: ستاد کرونا در حال کار است ولی مشکلات روز به روز اضافه می شود. قرار بود نشستی گذاشته شود و درباره ی بحث مواد ضدعفونی کننده، ماسک و نحوه ی پیشگیری در این وضعیت و مشکلات بخش های مختلف صحبت شود. همینطور گفته بودید جلسه غیرعلنی در این حوزه خواهیم داشت که چنین اتفاقی نیفتاده است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی هم جلسه غیرعلنی گذاشته می شود نهایتا رئیس مجلس می گوید مشکلات چنین و چنان است در حالیکه این مشکلات را همه مردم می دانند و بعد می گویند با چند وزیر جلسه می گذاریم یعنی ۲۹۰ نماینده که برپایه قانون نماینده کل ملت هستند در بعضی تصمیم های پشت پرده مجلس شورای اسلامی نیستند.

منبع: