معاون اول رئیس جمهور: باید با كمك دولت و مجلس مشكلات شهر مشهد مرتفع شود

بهمن: برخی از نمایندگان شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی بعداز ظهر امروز(سه شنبه) با معاون اول رئیس جمهور دیدار كردند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه مشهد در تحولات تاریخی خصوصاً انقلاب اسلامی، این شهر را پایتخت معنوی ایران توصیف کرد و اظهار داشت: باید مسایل و مشکلات مربوط به شهر مشهد با دقت احصاء و پیگیری شده و با کمک دولت و مجلس راهکارهای مناسبی برای حل چالش های پیش روی این شهر اندیشیده شود.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نتایج منفی تحریم های ظالمانه آمریکا از یک سو و شیوع و گسترش بیماری کرونا در پیشبرد طرح های عمرانی و خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: متأسفانه به سبب شیوع بیماری کرونا بیشترین لطمه به خدمات وارد شده و بیشترین شغل را در این بخش از دست داده ایم، بخش اقتصاد شهر مشهد نیز که اشتغال و درآمد آن متأثر از ارائه خدمات به زوار امام رضا(ع) است بیش از قبل از این شرایط لطمه دیده است.
جهانگیری با تاکید بر برنامه ریزی جدی برای جبران خسارات بخش خدمات در کشور و مشهد، اشاره کرد: نمایندگان مشهد با همدلی و همراهی مدیران استان باید پیشنهادات مناسبی برای مقابله با این شرایط با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ارائه نمایند و دولت نیز تلاش خواهدنمود این پیشنهادات سریعتر عملی شود.
معاون اول رئیس جمهور همین طور با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و شهر مهم مشهد اظهار داشت: امیدواریم با همدلی و همراهی مردم و تدوین دستورالعمل های سخت گیرانه تر ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و تلاش کادر پزشکی و درمانی شاهد کاهش مبتلایان به کرونا در کشور و مشهد باشیم.
جهانگیری همین طور درباب مسأله حاشیه نشینی در مشهد و تعیین تکلیف برخی مناطق در استان، اظهار داشت: دولت در زمینه تقسیمات کشوری اقدامات موثری انجام داده است و در این خصوص از وزارت کشور می خواهیم که مطالبه جدیدی انجام داده و پیشنهاد به دولت ارائه شود.
معاون اول رئیس جمهور همین طور درباره راه اندازی شبکه فاضلاب شهری مشهد اظهار داشت: مجوز راه اندازی این تصفیه خانه در صورت تامین مالی ابتدایی طرح در شورای اقتصاد تصویب خواهد شد تا این طرح هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
در این دیدار دکتر امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به همکاریهای خوب نمایندگان شهر مشهد با دولت، ابراز امیدواری کرد: برگزاری نشست های دولت با نمایندگان مجلس دوازدهم علاوه بر افزایش همبستگی منجر به حل مشکلات مردم شود.
همین طور قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس و نماینده مردم مشهد و سایر نمایندگان مشهد دیدگاه های خود درباب حاشیه نشینی، تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان های مشهد، ایجاد شبکه فاضلاب شهری و تقسیمات کشوری بیان نمودند.

منبع: