در واكنش به رفع تحریم تسلیحاتی ایران؛ اولیانوف: سیاست روسیه را تهدیدهای آمریكا تعیین نمی كند

دیپلمات روس به تهدیدهای آمریكا در خصوص تحریم شركت های طرف معامله تسلیحاتی با ایران، پاسخی دندان شكن داد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری، باتوجه به تهدید آمریکا در خصوص تحریم طرف های معامله تسلیحاتی با ایران نوشت: به گمانم همه تحریم های آمریکایی را که می توان تصور کرد؛ مقابل بخش دفاعی خود تجربه کرده باشیم. آیا واقعاً فکر می کنید که به تصمیم های آمریکا اهمیتی می دهیم؟ سیاست روسیه را عوامل کلی دیگری تعیین می کند و نه تحریم های شما.
این اظهارنظر اولیانوف واکنشی است به ادعای توئیتری «ریچارد گولدبرگ» عضو بنیاد دفاع از دموکراسی ها و دستیار سابق جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید.

گولدبرگ در این توئیت مدعی شده بود: اگر یک شرکت روسی یا چینی به دنبال فروش تسلیحات به ایران باشد؛ آن شرکت و همه موسسات دخیل در این معامله، با تحریم های ثانویه آمریکا مواجه خواهند شد.
تحریم تسلیحاتی ایران، بامدادان روز یکشنبه، ۵ سال پس از اجرای برجام، مطابق با ضمیمه ۲ قطعنامه ۲۲۳۱، بطور خودکار کنسل شد. با این وجود، آمریکا ادعا نمود به صورت یک جانبه همه تحریم های ضدایرانی را برمی گرداند و هر کشوری را که با تهران مبادله تسلیحاتی داشته باشد، هدف قرار می دهد.