گزارش سفیر كرواسی در ایران از واكنش مردم این كشور به فقدان استاد شجریان

سفیر ایران در كرواسی به نقل از دراگو اشتامبوك از چهره های فرهنگی این كشور نوشت: مردم كرواسی و من، در غم از دست دادن شجریان با مردم ایران شریك هستیم.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، در پیام تسلیت دراگو اشتامبوک به مناسبت درگذشت استاد محمد رضا شجریان، آمده است: مردم کرواسی و من، سفیر آنها در ایران، در غم و اندوه مردم ایران شریک هستیم.
متن پیام دکتر دراگو اشتامبوک بدین شرح است: من عمیقا بخاطر درگذشت محمدرضا شجریان، استاد موسیقی کلاسیک ایرانی ناراحتم. آن هنرمندِ بی بدیل، روح مردم ایران و قلب همه علاقمندان «بلبل طلایی ایران» را، به پرواز در می آورد. جایگاه او پر ناشدنی است. مردم کرواسی و من، سفیر آنها در ایران، در غم و اندوه مردم ایران شریک هستیم و نهایت ابراز همدردی را به خانواده شجریان و دریای هواداران فداکار و دوستداران موسیقی آسمانی و شخصیت منحصر به فرد وی ابراز می داریم.
این هنرمند و مرد بزرگ، که زندگی خیلی از انسانها را با صدای فرشته گون خود جذب و آسمان احساس را به آنها هدیه داده است؛ در پوششی از گلهای رز سفید و قرمز ایرانی، به ابدیتی فراموش نشدنی رهسپار شد. شجریان همیشه محبوب خواهد ماند، محبوب! دکتر دراگو اشتامبوک سفیر جمهوری کرواسی در جمهوری اسلامی ایران
دکتر اشتامبوک که در زاگرب حضور دارد از چهره های ملی فرهنگ و ادب کرواسی است و چندی قبل جایزه کتاب سال انجمن نویسندگان این کشور را دریافت کرد. وی سال قبل هم کتاب شعری به زبان فارسی با عنوان «دماوند، از آنسوی دریا» منتشر نموده است.