با رد اتهامات كاخ سفید؛ پكن: آمریكا بزرگترین تهدید برای ثبات راهبردی جهان است

به گزارش بهمن معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل با بی اساس دانستن اتهامات آمریكا ضد چین، روسیه و ایران خاطرنشان كرد كه واشنگتن از برنامه هسته ای تهران سوء استفاده می نماید.

به گزارش بهمن به نقل از «چانینا دِیلی»، «جنگ شوانگ» ( Geng Shuang) معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در سخنانی با بی اساس دانستن اتهامات آمریکا ضد کشورهای دیگر همچون چین، روسیه و ایران، واشنگتن را بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات راهبردی جهان دانست.
معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در این خصوص اعلام نمود: آمریکا در حال بازگشت به ذهنیت جنگ سرد است. آمریکا حتی در گزارش های امنیت راهبردی خود بارها چین و روسیه را رقبای راهبردی و تهدیدهای خارجی دانسته است و به تقابل میان کشورها دامن می زند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا یکجانبه گرائی را دنبال می کند. از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای میان بُرد (INF) با روسیه و توافق هسته ای با ایران خارج شد و نگرش منفی را در مقابل تمدید معاهده «استارت نو» در پیش گرفته است.
«جنگ شوانگ» تاکید کرد: آمریکا استانداردهای دوگانه ای را در قبال منع اشاعه تسلیحات هسته ای در پیش گرفته و با بهره گری از مسائل چالشی از قبیل مسأله هسته ای ایران و مبحث هسته ای در شبه جزیره کره به دنبال دستورکارهای ژئوپلتیک خود است.

منبع: