نگرانی سناتور آمریكایی از اقدام تلافی جویانه ایران در زمان بیماری ترامپ

بهمن: یك سناتور آمریكایی با ابراز نگرانی درباره تاثیر سلامت جسمانی رئیس جمهور آمریكا بر امور داخلی این كشور و مواضع دیگر كشورها درباره آن، ادعایی را مقابل ایران بیان نمود.
به گزارش بهمن به نقل از شبکه سی. ان. ان، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی اظهار داشت که مارک مِدوز رئیس کارکنان کاخ سفید به او گفته است که رئیس جمهور توان جسمانی اش را از دست نداده است و بعنوان مقام اول کشور به فعالیتش ادامه می دهد.
مورفی افزود: خوشحالم مارک مدوز آمد و این مساله را برایمان روشن کرد، متحدان و مخالفان ما باید این را بدانند و چونکه ما خیلی از آنها را در فهرست اخیرمان داریم که نقاط ضعف ما را بررسی می کنند.
این سناتور آمریکایی با اشاره به ایران اظهار داشت که نگرانی های وی بسته به انگیزه های ژئوپلیتیکی رقبا و مخالفان متغیر است و ادعا نمود ایران بطور مثال می تواند به دنبال این باشد که برای تلافی ترور سردار سهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا، از این فرصت استفاده نماید.
بر طبق این گزارش، اظهارات مورفی به دنبال ابتلای رئیس جمهور آمریکا و ملانیا ترامپ همسر او به کووید-۱۹ در هفته گذشته مطرح می شود.
ترامپ در ۴۸ ساعت گذشته برای مراقبت های بیشتر بستری شده است و رسانه ها گمانه زنی هایی درباره وضع جسمانی او و تاثیر آن بر روند امور داخلی آمریکا خصوصاً در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا دارند.
ترامپ در این دور از انتخابات آمریکا با جو بایدن نماینده حزب دموکرات این کشور به رقابت می پردازد.

منبع: