روزنامه گاردین فاش كرد؛ توطئه حامیان ترامپ برای ایجاد هرج و مرج و خشونت در پورتلند

به گزارش بهمن روزنامه گاردین در گزارشی از توطئه حامیان ترامپ برای ایجاد هرج و مرج و خشونت در پورتلند بعد از اعتراضات به قتل فجیع جورج فلوید پرده برداشت.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، روزنامه گاردین در گزارشی فاش کرد که حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای به راه انداختن هرج و مرج و خشونت در پورتلند توطئه کرده بودند.
در بخشی از این گزارش در این خصوص آمده است: برخی مکالمات فاش شده از آن حکایت دارد که اعضای ائتلاف معروف به میهن پرستانِ طرفدار ترامپ به کرات درباره مجموعه ای از ترورهای سیاسی، نقض قوانین و آسیب زدن به مردم صحبت کرده بودند.
گاردین در اینباره ادامه داد که مکالمات افشا شده حامیان ترامپ نشان می هد آنها در شهر پورتلند قصد داشتند اقدامات خشونت آمیزی را انجام دهند و خویش را برای این کار هم آماده کرده بودند.
این رسانه در ادامه می افزاید: آنها به تهیه سلاح و مهمات هم پرداختند و حتی پیشنهاد کردند در آستانه یک سری تجمعات جنجالی در اورگان همچون برنامه ای که مقرر است آخر همین هفته برگزار شود، ترورهای سیاسی صورت گیرد.
گفتنی است به دنبال قتل فجیع «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست مأموران پلیس سفیدپوست در شهر پورتلند ایالت اورگن تعداد زیادی از مردم به خیابان ها ریختند؛ در این میان افراطی های تند رو از هیچ فرصتی برای به آشوب کشاندن اعتراضات مردمی کوتاهی نکرده تا اینطور وانمود کنند که معترضان مسبب آن هستند. از طرفی ترامپ هم برای سرکوب مردم، نیروهای ویژه پلیس فدرال را به پورتلند اعزام کرد.