در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل؛ غنی: به سازمان مللی نیاز داریم كه بتواند اهدافش را برآورده كند

رئیس جمهور افغانستان در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: به سازمان مللی نیاز داریم كه بتواند اهدافش را برآورده كند.

به گزارش بهمن به نقل از خبرگزاری آوا، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در سخنانی در هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از راه ویدئوکنفرانس اعلام نمود: ما بعنوان یک کشور و یک جامعه متعهد هستیم که برای شروع گفتگوهای مستقیم میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان تصمیم قاطع گرفته تا همدلی و شجاعت لازم را نشان دهیم.
وی اضافه کرد: ما در موج پنجم تروریسم جهانی زندگی می نماییم و می میریم. در این موج، شبکه های تروریستی جهانی با شبکه های جنایی بین المللی ارتباط نزدیکی دارند. برای برقراری صلح پایدار در افغانستان، باید ریشه های تروریسم را که مانند طاعون در منطقه گسترش یافته و به یک تهدید جهانی تبدیل گشته است را برطرف نماییم.
رئیس جمهور افغانستان در ادامه بیان نمود: سازمان ملل متحدی که ما به آن نیاز داریم، یک سازمان دارای صلاحیت ها، ظرفیت ها، سرمایه ها، و تعهدات است که بتواند اهداف و اصولی که در منشور آن گنجانده شده را برآورده کند. ما در افغانستان با یک برنامه روشن در جهت پیشبرد و ارتقای ارزش های سازمان ملل متحد که در قانون اساسی ما تجلی یافته است، طی ۵ سال آینده، حرکت و برای تأمین رفاه، امنیت و صلح در کشورمان اقدام خواهیم کرد.