در واكنش به رزمایش ناتو؛ بلاروس مرزهای خود با لیتوانی و لهستان را می بندد

به گزارش بهمن رئیس جمهور بلاروس اعلام نمود: بلاروس ارتش را به حال آماده باش درآورده، مرزهای خود با لیتوانی و لهستان را می بندد و رزمایش مشترك با روسیه را هم تمدید خواهد نمود.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، وبسایت کانال یک تلویزیون آلمان (تاگس شاو) امروز جمعه در گزارشی اعلام نمود که الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در یک گردهمایی در شهر مینسک اعلام نمود: کشور به ناچار ارتش را به حال آماده باش درآورده و مرزهای غربی خود به خصوص به سمت لیتوانی و لهستان را می بندد.
رئیس جمهور بلاروس در ادامه اضافه کرد که رزمایش مشترک ارتش این کشور با روسیه باتوجه به اوضاع کنونی تمدید می شود و وارد مرحله دوم خواهد شد؛ این در حالیست که این رزمایش مطابق برنامه قرار بود امروز جمعه خاتمه یابد.
در حال حاضر نیروهای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مشغول برگزاری یک رزمایش در کشورهای لیتوانی و اوکراین هستند؛ همزمان ارتش بلاروس و نیروهای نظامی روسیه تمرین های مشترکی را در مناطق جنوبی و مرزهای مشترک با اتحادیه اروپا آغاز نموده اند.
گفتنی است، بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس و پیروزی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور این کشور، اعتراضات زیادی در مخالفت با نتیجه انتخابات به راه افتاد که همچنان هم ادامه دارد.

منبع: