طرح های ملی مناطق آزاد قشم و كیش با حضور مجازی رئیس جمهور افتتاح می شوند

هرمزگان استاندار هرمزگان اظهار داشت: طرح های ملی مناطق آزاد قشم و كیش در استان هرمزگان، روز پنجشنبه بیستم شهریور، بوسیله ارتباط ویدئو كنفرانس با رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

فریدون همتی بامداد امروز(۱۸ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، در تشریح این خبربا بیان اینکه تا آخر سال حداقل برای ده پنجشنبه آمادگی افتتاح و بهره برداری از پروژه های گوناگون استان را داریم، عنوان کرد: تعداد ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و همین طور اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و اشتغالزایی برای ۳۵۴۱ نفر به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: مهمترین پروژه ای که به نمایندگی از سایر پروژه ها افتتاح می شود، پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان با ظرفیت تولیدی شش و نیم میلیون بشکه نفت به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: ترمینال کانتینری، شرکت تولیدی بتن، بهسازی معابر، راه اندازی و بازسازی مدارس در سطح جزیره، راه اندازی پارک محلات و پارک های خطی ساحلی، زمین های ورزشی، هتل و آپارتمان همچون دیگر پروژه هایی است که در جزیره قشم افتتاح می شوند.

همتی اشاره کرد: در منطقه آزاد کیش نیز ۱۱ طرح با بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، افتتاح می گردد.

وی اظهار داشت: طرح های تولیدی مرکز نوآوری کیش، اجرای کابل فیبر نوری دریایی پشتیبان جزیره کیش به طول ۲۳ کیلومتر، توسعه شبکه زیرساخت فیبر نوری، هتل پنج ستاره پانوراما، شرکت تولیدی و مونتاژ سیستم های برودتی، پروژه تولید مبلمان منزل و سرویس چوبی، مجتمع های مسکونی پرشین آسمان، ستاره برج یک و دو و خانه، بازار پارسیس و باند هلیکوپتر از پروژه هایی هستند که در جزیره کیش به بهره برداری می رسند.