ارسال لایحه تامین امنیت زنان به دولت ظرف یك ماه آینده

بهمن: سال ۹۰ بود كه لایحه تامین امنیت زنان در مقابل خشونت توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تدوین شد اما حالا با گذشت قریب به ۱۰ سال از تدوین آن، هنوز این لایحه به اجرا نرسیده است و در كمیسیون لوایح دولت در حال برسی است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، خرداد ماه امسال بود که خبر قتل رومینا دختر ۱۴ ساله گیلانی توسط پدرش اذهان عمومی را تحت تاثیر خود قرار داد؛
دختری که به دلیل عدم موافقت پدرش برای ازدواج با پسر مورد علاقه اش فرار کرد و بعد از دستگیری اش توسط نیروهای پلیس تحویل خانواده اش شد و در نهایت توسط پدرش به قتل رسید.

بعد از آن واقعه، معصومه ابتکار در هفتم خرداد یادداشتی را در حساب توئیتری خود منتشر نمود و از درخواست خود در هئیت دولت برای تسریع رسیدگی به لایحه تامین امنیت زنان، آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، این لایحه به علت دارا بودن موارد جزایی جهت بررسی به قوه قضائیه ارسال و نهایتا با پنج فصل و ۷۷ ماده به دولت بازگشت داده شد و در صورتی که هنوز به مجلس ارسال نشده است، معصومه ابتکار، معاون امور خانواده و زنان رئیس جمهوری علت این تاخیر ارسال را تغییرات زیاد اعمال شده توسط قوه قضاییه خوانده بود که موجب شد تا در کمیسیون لوایح دولت باردیگر بررسی شود.

ابتکار در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت روند رسیدگی به «لایحه تامین امنیت زنان در مقابل خشونت» با اشاره به اینکه این لایحه در ارسال به قوه قضائیه گرفتار تغییرات محتوایی شد و عنوانش تغییر یافت اظهار داشت: این لایحه الان به کمیسیون لوایح برگشته است و در آنجا در حال بررسی است؛ بنابر این هیچ چیزی قطعی نیست.

وی افزود: کمیسیون لوایح بر روی این لایحه وقت گذاشته است؛ در کمیسیون های فرعی و اصلی لوایح، حدود ۲۶ جلسه داشته است و روند آن خوب پیش رفته است.

ابتکار با ابراز امیدواری از ارسال لایحه صیانت، کرامت، تامین امنیت بانوان در مقابل خشونت به دولت ظرف یک ماه آینده اظهار نمود: خوشبختانه اجماعی بین دستگاه ها درباره این لایحه وجود دارد و نگاه ها به آن مثبت است و امیدواریم انشاءالله نتیجه بگیریم.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، با عنایت به نبود قوانین شفاف و جامع پیرامون تامین امنیت زنان در مقابل خشونت، تصویب و اجرای این لایحه می تواند گامی مثبت در جهت خاتمه یافتن خشونت مقابل بانوان کشورمان باشد.

منبع: