امیر حاتمی در دیدار وزیر دفاع روسیه: راهبرد مشترك تهران و مسكو میتواند به صلح و امنیت جهان و منطقه بیانجامد

به گزارش بهمن وزیر دفاع بابیان پاسخ كشورهای عضو برجام به درخواست آمریكا در استفاده از مكانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها اظهار داشت: این اقدام كشورهای عضو برجام ضربه محكم دیگری بر زیاده خواهی های آمریكا بوده است.
به گزارش بهمن به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دردیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در تحولات چند ماه اخیر و به طور ویژه در مخالفت با قطعنامه اخیر ضد ایرانی آمریکا گفت: باتوجه به استمرار تهدیدات مقابل دو کشور تقویت هر چه بیشتر همکاریهای تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
امیر سرتیپ حاتمی با اعلان اینکه دیدارها و رایزنی های هر دو کشور در سطوح عالی به طور مرتب و رضایت بخش در جریان است اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال های اخیر یک تلاش هدفمند و مشترک برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمأبانه آمریکا و دولت ترامپ در منطقه را آغاز نموده اند.
وزیر دفاع اشاره کرد: واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان امنیت ملل و رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا درباب تمدید ممنوعیت های تسلیحاتی مقابل ایران، یکبار دیگر ضمن اینکه شکست بزرگی را برای آمریکا و متحدین منطقه ای این کشور رقم زد، مخالفت جهانیان با سیاست های خصمانه و غلط را نشان داد.
امیر حاتمی با بیان پاسخ کشورهای عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها اظهار داشت: این اقدام کشورهای عضو برجام ضربه محکم دیگری ر زیاده خواهی های آمریکا بوده است.
وی اصافه کرد: اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در حل مشکلات و مسائل منطقه ای انتخاب نموده اند، می تواند فارغ از سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکا، صلح و ثبت و امنیت را در منطقه بوجود آورد.
سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ارتشبد شایگو وزیردفاع روسیه در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه اظهار داشت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی دارند.
سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه ها اظهار داشت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاریهای ایران و روسیه، روبه توسعه است.
سرگئی شایگو بر لزوم تداوم همکاریهای منطقه ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه اصرار کرد.
گفتنی است در آخر این دیدار امیر حاتمی برای تقویت همکاریهای دو جانبه از سرگئی شایگو برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد.

منبع: