مدیركل سابق نیروهای امنیت داخلی لبنان فاش كرد: نقش میشل سلیمان در منحرف كردن دادگاه ترور رفیق حریری

به گزارش بهمن، مدیركل سابق نیروهای امنیت داخلی لبنان درباره اقدامات برای منحرف كردن مسیر تحقیقات پرونده ترور رفیق حریری و توطئه چینی ضد این كشور سخن گفت.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «علی الحاج» مدیرکل سابق نیروهای امنیت داخلی لبنان در گفتگو با شبکه المیادین اعلام نمود که روند منحرف کردن تحقیقات در مورد ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان از همان روز نخست ترور وی در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ شروع شد.
وی در ادامه اضافه کرد: هدف از بهره برداری از ترور رفیق حریری، اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ بود. «کاندولیزا رایس»، وزیر خارجه وقت آمریکا در زمان سفر به لبنان از بازداشت ۴ افسر در جریان این پرونده استقبال کرد.
الحاج بیان نمود: در آن زمان، میشل سلیمان (رئیس جمهور سابق) فرمانده ارتش لبنان بود و در منحرف کردن روند تحقیقات نقش داشت. وی اولین شاهد دروغین در تحقیقات ترور رفیق حریری به حساب می آید. اگر ما را متهم می کنند که بخشی از سیستم امنیتی سوریه و لبنان هستیم، میشل سلیمان هم برآمده از همان نظام است.
وی افزود: میشل سلیمان کوشش کرد روند تحقیقات را منحرف کرده و از مسیر درست خود خارج کند. مروان حماده که در آن زمان وزیر بود برای تعیین شاهدان دروغین شخصاً اقدام نمود.
الحاج در مورد وجود تشابه در شرایط مربوط به ترور رفیق حریری و انفجار بندر بیروت اظهار داشت: یک جریان سیاسی در لبنان، خویش را برای کودتا ضد نهادهای حاکمیتی پس از صدور حکم دادگاه بین المللی آماده کرده بود. انفجار بیروت هم روند کودتا را سرعت بخشید اما این اقدامات در سایه آگاهی و هوشیاری لبنانی ها شکست خورد اما توطئه چینی ها ضد لبنان همچنان ادامه دارد.

منبع: