كرملین: مخالفت آمریكا برگزاری نشست درباره ایران را نا ممكن كرده است

به گزارش بهمن دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام نمود: مخالفت آمریكا، برگزاری نشستِ شورای امنیت درباره ایران را نا ممكن كرده است.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه «کرملین» امروز سه شنبه در سخنانی با انتقاد از رویکرد واشنگتن درباب ردّ پیشنهاد مسکو پیرامون برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران و آلمان اعلام نمود: در واقع ردّ کردن این ایده از طرف آمریکا مانع می شود که در چنین شِکلی آن طور که از ابتدا پیشنهاد شد، گردهم آییم.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در ادامه اشاره کرد: البته این به آن معنا نیست که مذاکره با کشورهای دیگر درباره موضوع ایران متوقف شده است. این گفتگو برای زنده نگه داشتن برجام و حل و فصل اختلافات بطور قطع ادامه خواهد یافت.
گفتنی است، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش تر اعلام نموده بود: پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای برگزاری اجلاس شورای امنیت درباره ایران به قوت خود باقی است. شرایط ایجاب می کند که این جلسه به تعویق انداخته نشود.
ریابکوف اظهار داشت که پیشنهاد روسیه در مورد برگزاری این جلسه حتی بعد از اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنان معتبر است و وضعیت ایجاب می کند که نشست را به تعویق نیندازند.

منبع: