با درخواست برای گفتگو؛ اتحادیه اروپا خواهان توقف فعالیت اكتشافی تركیه در مدیترانه شد

به گزارش بهمن مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یكشنبه از تركیه خواست تا به صورت فوری اقدامات اكتشافی در مدیترانه شرقی را متوقف نماید.

به گزارش بهمن به نقل از شینهوا، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه از ترکیه خواست تا به صورت فوری اقدامات اکتشافی در مدیترانه شرقی را متوقف نماید.
بورل در این ارتباط با درخواست از مقامات ترکیه اظهار داشت: از آنها می خواهم که اقدامات خود در مدیترانه شرقی را به صورت فوری متوقف کنند و با پای بندی کامل به تعهدات، گفتگو با اتحادیه اروپا را دنبال کند.
تنش ها بین ترکیه و یونان بر سر دریای مدیترانه شرقی تشدید شده است. این تنش بعد از آن شدت یافت که دولت ترکیه یک کشتی اکتشاف را برای انجام تحقیقات لرزه نگاری در منطقه ای که یونان می گوید جزئی از فلات قاره ای خودش است، اعزام کرد.
یونان این اقدام را مورد انتقاد قرار داد و آنرا اقدامی غیرقانونی دانست که نقض کننده حقوق این کشور است و اظهار داشت: این کشتی ترکیه ای در داخل آب های منطقه ای یونان است.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اخطار داده است که این کشور تلاشهای اکتشافی دریایی خویش را محدود به ساحل خود نمی کند، چون در غیر این صورت مصالحه به نظر می آید.

منبع: