به رغم وجود بیمه گذاران خارجی؛ اوكراین: مسئولیت پرداخت غرامت با ایران است

بهمن: معاون وزیر خارجه اوكراین در واكنش به اظهارات رئیس كل بیمه مركزی ایران مدعی شده كه كی یف ایران را مسئول پرداخت خسارت هواپیمای سانحه دیده اوكراین می داند.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، وبگاه «اوکراین اینفورم» (Ukrinform) به نقل از «یونی ینین» (Yevhenii Yenin) معاون وزارت خارجه اوکراین، ادعا نمود که ایران ملزم به جبران خسارت هواپیمای خطوط هوایی اوکراین است که چندی قبل در آسمان این کشور گرفتار سانحه شد.
ینین در پیامی که در صفحه فیس بوک خود منتشر نموده است، می افزاید: طی مذاکرات دوجانبه، طرف ایرانی از آمادگی برای پرداخت غرامت سخن گفت و توافق کردیم که این مساله در دستور کار نشست آتی گنجانده شود.
البته، این دیپلمات اوکراینی صحت این مورد را که هواپیمای سانحه دیده تحت پوشش شرکت های بیمه خارجی بوده است، تائید کرد اما در ادامه ادعای خود اضافه کرد: هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در یکی از شرکت های بیمه اروپایی بیمه شده بود، که آن هم در مقابل خطرات، خویش را به واسطه بیمه گذاران دیگر بیمه اتکایی کرده بود. در نتیجه، ایران ملزم به جبران خسارت هواپیمای خطوط هوایی اوکراین است، حتی اگر به صورت مستقیم این کار را نکند و از راه سلسله مراتب (درخواست غرامت) از شرکت های بیمه مربوطه وارد عمل شود. بهرحال مبحث همچنان درباره همان غرامت است.
این در حالی است که روز گذشته، «غلامرضا سلیمانی» رئیس کل بیمه مرکزی، اعلام نمود: هواپیمای اوکراینی از جانب شرکت های بیمه ای اروپایی تحت پوشش قرار گرفته و تحت پوشش شرکت های ایرانی نیست.
وی اضافه کرد: خسارت هواپیمای اوکراینی باید از جانب شرکت های بیمه ای که تحت پوشش هستند پرداخت گردد.

منبع: