در تقابل با چین و روسیه؛ قانون جاسوسی انگلیس بازبینی می شود

نخست وزیر انگلیس با ادعای دفع تهدیدهای چین و روسیه، قصد بازبینی و اصلاح قانون جاسوسی و خیانت این كشور را دارد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «میل آن ساندی» در گزارشی از تصمیم بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برای بازبینی در قانون جاسوسی و خیانت به کشور اطلاع داد.
اقدام جانسون شامل بازنگری قوانین رصد عوامل خارجی و همینطور بازنویسی قانون ماموران مخفی می شود تا آنها را مناسب استفاده در عصر دیجیتال کند.
این بازبینی به منزله زیر و رو کردن قانون جاسوسی و خیانت تصویب شده در سال ۱۶۹۵ میلادی است و آنگونه که ادعا می شود در جهت مقابله با تهدیدهای چین و روسیه اعمال خواهد شد.
به گزارش بهمن به نقل از مهر، «بن والس» وزیر دفاع انگلیس هم با انتشار مطلبی در ساندی تلگراف، مدعی کوشش برای دفع تهدیدهای چین و روسیه در عرصه فضایی شد.
صحت خبرها درباره بازبینی سیاست نظامی-امنیتی و همینطور قوانین جاسوسی انگلیس، به منزله تابعیت بی چون و چرای لندن از سیاست های خصمانه واشنگتن در قبال چین و روسیه است.
در حال حاضر، لندن با ادعاهایی چون دخالت روسیه در روند انتخاباتی انگلیس، تلاش مسکو برای دزدی اطلاعات مربوط به ساخت واکسن کرونا و همچنین، انتقاد از قانون چینی امنیت هنگ کنگ و کنار گذاشتن هوآوی از پروژه اینترنت همراه نسل پنجم، رابطه با چین و روسیه را دستخوش تنش کرده است.

منبع: