بعیدی نژاد خبر داد اقدامات سفارت ایران در لندن برای تسهیل خدمات كنسولی و تكریم هموطنان مقیم انگلستان

بهمن: سفیر ایران در لندن از تسهیل خدمات كنسولی و تكریم هموطنان مقیم انگلستان از جانب سفارت ایران در انگلیس اطلاع داد.
‏به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حمید بعیدی نژاد با انتشار مطلبی در صفحه تلگرامش نوشت:
۱-سفارت جمهوری اسلامی ایران درلندن برای تسهیل خدمات کنسولی و تکریم هموطنان عزیز مقیم انگلستان، و با استفاده از تجربه و ابتکار موفق تشکیل دفاتر «پلیس+۱۰» و«پیشخوان دولت»در داخل کشورمان، پیشنهادی برای سپردن بخش «پذیرش درخواستهای کنسولی» به یک دفتر پیشخوان خدمات کنسولی مطرح نموده است.
۲-بر اساس این طرح، دفتر پیشخوانی در انگلیس در قبال هزینه محدودی که به صورت شفاف اعلام میگردد، ثبت درخواستهای اولیه هموطنان گرامی شامل امور گذرنامه، صدور شناسنامه و صدور دیگر اسناد وقایع اربعه و تایید اسناد و همینطور تکمیل درخواست در سامانه میخک و تکمیل فرمهای اداری را بر عهده می گیرد.
۳-با توجه به اقامت ایرانی ها عزیز در شهرهای مختلف انگلیس که برای دریافت خدمات کنسولی ناچار به سفر به لندن در ساعات اداری می باشند، انجام اقدامات اولیه ثبت درخواست خدمات در دفتر پیشخوان، سبب چابک سازی انجام امور و صرفه جویی در وقت و هزینه های سفر متقاضیان می گردد.
۴-بخش کنسولی سفارت، حتی یک تاریخ تخمینی برای امکان راه اندازی طرح پیشخوان خدمات کنسولی را هم اظهار داشت ولی بدلیل تداوم بررسیها، این طرح تا این لحظه در لندن به اجرا در نیامده است. پیگیریهای لازم در سطح سازمانهای ذیربط جهت بررسی و احیانا تصویب اصول و مقررات این طرح در جریان می باشد.
۵-تا زمان تصویب ساز و کاری در این خصوص، بخش کنسولی سفارت در لندن، با راه اندازی سایت نوبت دهی و راه اندازی سامانه ی خدمات آنلاین و بهره گیری از خدمات پستی، تلاش نموده مراجعات حضوری هموطنان محترم را به حداقل برساند. بجز تعرفه مصوب خدمات کنسولی، هیچگونه وجه اضافه ای از مراجعین دریافت نمیشود.
۶-در حال حاضر بعضی از مراجعین برای سهولت در دریافت کد رهگیری سامانه میخک، مبلغی را به شرکتهای خصوصی میپردازند که ارتباطی به بخش کنسولی ندارد. تاکید می نماید که کد رهگیری اصولا باید از جانب متقاضی تکمیل گردد و بخش کنسولی به هیچ وجه هزینه ای مازاد بر تعرفه رسمی کنسولی درخواست نمی کند.

منبع: