به رغم ناكافی بودن اطلاعات؛ سنتكام: گزارش نیویورك تایمز درباره روسیه نگران كننده است

به گزارش بهمن فرمانده سازمان تروریستی سنتكام می گوید به رغم ناكافی بودن شواهد در خصوص تبانی روسیه و طالبان، گزارش های در رابطه با این موضوع، باعث نگرانی وی شده است.

به گزارش بهمن به نقل از سی ان ان، «فرانک مک کنزی» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا معروف به «سنتکام» که ایران آنرا در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است؛ به رغم اینکه گزارش ها در خصوص تبانی روسیه با طالبان را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد؛ اضافه کرد: این اطلاعات برای من اثبات نشد. البته به قدری اثبات شد که نگرانم کند. اما به اندازه کافی برای عرضه شدن در دادگاه قانع کننده نبود.
این اولین دفعه است که یک مقام وابسته به پنتاگون حاضر شده شخصاً به سوالات درباره گزارشی پاسخ دهد که چندی قبل «نیویورک تایمز» منتشر نمود و در آن ادعا نمود که روسیه برای کشتن نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، به طالبان رشوه داده است.
البته پنتاگون و مقامات اطلاعاتی آمریکا، پیش تر هم اطلاعات عرضه شده از جانب نیویورک تایمز را برای موضع گیری ضد روسیه ناکافی ارزیابی کرده بودند.
با توجه به اینکه دموکرات ها مدعی هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از این گزارش آگاه بوده اما ترجیح داده در مقابل روسیه سکوت پیشه کند؛ به نظر می آید این اقدام تلاشی برای تضعیف کارزار انتخاباتی ترامپ در آستانه برگزاری رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ باشد.
با این حال، مک کنزی مدعی است بعنوان فرمانده ای که در صحنه عملیات حضور دارد؛ این گزارش را بسیار نگران کننده ارزیابی می نماید اما پیوندهای علّی که به اثبات آن منجر شود؛ وجود ندارد.
وی همینطور ادعا نمود که در همه حال، نهایت جدیت را در اتخاذ اقدامات حفاظتی در افغانستان، به کار خواهد بست.

منبع: