در تماسی تلفنی؛ لاوروف و بورل با الحاق كرانه باختری مخالفت كردند

بهمن: وزیر خارجه روسیه و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی با الحاق كرانه باختری توسط رژیم اشغالگر قدس مخالفت كردند.

به گزارش بهمن به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماسی تلفنی پیرامون تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش هایی از کرانه باختری با یکدیگر رایزنی کردند.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین در این گفتگوی تلفنی اعلام نمودند که طرح اشغالی اخیر رژیم صهیونیستی می تواند منجر به موج جدیدی از خشونت ها در منطقه شود.
وزیر خارجه روسیه در این خصوص اعلام نمود: وضعیت منطقه در دوره اخیر وخیم تر شده است. ما بر موضع مشترک خود، دیدگاه مشترک خود با اتحادیه اروپا در خصوص اینکه اجرای طرح های الحاق اراضی فلسطینیان در کرانه باختری ابعاد راهکار دو دولتی را به خطر می اندازد، تاکید کردیم.
«سرگئی لاوروف» همین طور درادامه اضافه کرد که دو طرف موافقند که اجرای طرح اشغال به «طغیان خطرناک خشونت در منطقه» منتهی می شود.
گفتنی است، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس مدتی پیش در ادامه کوشش برای ترمیم وجهه مخدوش در بین شهرک نشینان صهیونیست خصوصاً در پرونده های فساد مالی اش در سخنانی موعد اشغال کرانه باختری را رسانه ای کرد.
بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص ادعا کرد که اول جولای سال جاری میلادی (۱۱ تیرماه) الحاق بخش های جدیدی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی به انجام خواهد رسید.
گفتنی است، ادعای وی در امتداد طرح موسوم به «معامله قرن» مطرح گردیده است.

منبع: