فیروزی: نباید انتظارات عمومی را از مجلس یازدهم افزایش داد

بهمن: نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان این كه مجلس یازدهم در شرایطی شروع به كار كرده كه كشور با مشكلات زیادی دست و پنجه نرم می كند اصرار كرد كه نباید انتظارات عمومی را نسبت به مجلس یازدهم افزایش داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الله فیروزی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم در شرایط حساسی از کشور با اعتماد مردمی که از وعده های بی پایه مسئولان خسته شده و مشکلات اقتصادی نفس آنها را به شماره انداخته و جوانان تحصیل کرده فرصت های طلایی زندگی خودرا از دست رفته می داند شکل گرفت و با پیام راهگشای مقام معظم رهبری شروع به کار کرد. چهار سال از سرنوشت قانونگزاری و نظارت به دست نمایندگان این دوره از مجلس خواهد بود که این مجلس و عملکرد آن در محضر خداوند و مردم قرار خواهد داشت.
وی ادامه داد: مجلس یازدهم محکوم به موفق شدن است؛ کسانی که دل در گرو کشور دارند باید برای موفقیت مجلس یازدهم تلاش کنند البته نباید انتظارات عمومی را نسبت به مجلس یازدهم افزایش داد چونکه این مجلس در شرایطی سخت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تشکیل شده که هم سطح توقع مردم از مجلس زیاد است و هم حجم مشکلات در جامعه بالا است.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلسی می تواند بیرق در راس امور بودن را برافراشته نگه دارد که تکالیف و وظایف حیاتی خودرا بداند. مجلسی می تواند در رساندن کشور به هدف های والا سهیم باشد که از اولویت های کشور آگاهی داشته باشد. موضوع جغرافیا نقش آن چنان و بسیار موثری در محرومیت ندارد بلکه این محرومیت زایده برخی سلایق و تصمیم گیری ها در همه دولت ها است. توزیع ناعادلانه منابع کشور موجب تبعیض و فاصله طبقاتی می شود. لابی گری برای اختصاص بودجه و توزیع ناعادلانه منابع در کنار ایجاد تبعیض سبب اختلافات منطقه ای می شود.
وی افزود: برای مثال در بعضی مناطق با منابع دولتی سرمایه گذاری می شود ولی باردیگر در همان مناطق همان منابع قبل خصوصی سازی می شود. اگر در این امر دقت نشود این مساله نقطه آغاز محرومیت در مناطق دیگر خواهد بود. اما سهم مناطق محروم از خصوصی سازی ها چیست؟ وقتی مناطقی که قبلا توسط دولت توسعه پیدا کرده بار دیگر با خصوصی سازی توسعه می یابد در مناطق محروم هیچ انگیزه ای برای کسب و کار بخش خصوصی باقی نخواهد ماند. مهمترین وظیفه مجلس یازدهم در حوزه اجتماعی و سیاسی بازگردادن اعتماد مردم به دستگاه های اجرای، تقنینی و قضایی است اعتماد سازی هم باید در سلوک فردی و رفتار نمایندگان بشد و هم در اقدامات تقنینی و نظارتی آنها تجلی پیدا کند.
فیروزی بیان کرد: باوجود کارهای باارزش در این ۴۱ سال که از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد کارهای عقب مانده زیادی همچنان باقی است. امروز ظرفیت های حوزه های گردشگری، کشاورزی، دامپروری و خیلی از ظرفیت ها، ظرفیت های بزرگی است که فرصت مهمی را برای ما فراهم ساخته و توجه به آنها هم کشور را از وابستگی به نفت نجات می دهد و هم در فضای کسب و کار رونق می دهد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کمیسیون های تخصصی مهمترین ظرفیت مجلس در جهت ایفای وظایف نمایندگی است. خیلی از امور اگر در کمیسیون ها به صورت کارشناسی بررسی شود روند قانونگذاری در مجلس تسهیل می شود. پیشنهاد می دهم برنامه های مجلس به شکلی تدوین شود تا فرصت بیشتری برای فعالیت کمیسیون ها برقرار شود. پشتیبانی از تولید جزو با سوق دادن نقدیندگی و منابع مالی بانک ها به سمت مجموعه های تولیدی و جزو با ایجاد سازوکار مناسب برای توجه به صادرات و جلوگیری از واردات غیر ضروری امکان پذیر نیست. بااینکه صادرات نیاز ضروری و مکمل حوزه تولید است.
او در آخر افزود: پیشنهاد اصلاح بخشنامه داخلی مجلس شورای اسلامی و ایجاد کمیسیون تخصصی تجارت را دارم؛ چونکه تجارت یک امر کاملا تخصصی است و این کمیسیون می تواند سیاست های حوزه صادرات، واردات، گمرک و تعاملات بانکی حوزه صادرات را به صورت تخصصی مطالعه و در چارچوب مصوبات به مجلس ریل گذاری کنند از آن جا که به سبب تحریم های ظالمانه منابع حاصل از فروش نفت به پایین ترین سطح خود رسیده یکی از راه های فعال کردن چرخ تولید و اقتصاد استفاده از حوزه خصوصی است که در این امر ایجاد کارگروهی فعال در مرکز پژوهش ها برای شناسایی قوانین مزاحم امری لازم است.

منبع: