وزیر خارجه تركیه: حضور ما در لیبی موازنه قوا در این كشور را تغییر داد

به گزارش بهمن وزیر خارجه تركیه از حضور نظامی این كشور در لیبی دفاع كرده و اعلام نمود كه حضور آنكارا در لیبی موازنه قوا در این كشور را تغییر داده است.

به گزارش بهمن به نقل از آناتولی، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه از حضور نظامی این کشور در لیبی دفاع کرد.
به گفته چاووش اوغلو، ناظران بی طرف به تغییر موازنه قوا در لیبی با ورود ترکیه اذعان دارند.
اوغلو همینطور اعلام نموده که اگر ترکیه به تحولات لیبی ورود پیدا نمی کرد، جنگ در لیبی به خیابان ها کشیده می شد و فاجعه برای مردم به وجود می آمد و اگر امروز سخن از آتش بس در لیبی وجود دارد، به علت حضور ترکیه است.
با این حال وزیر خارجه ترکیه تنها چاره بحران لیبی را گفتگو و چاره سیاسی عنوان کرده و همزمان از «خلیفه حفتر» خواسته است تا چاره سیاسی را درک کند.
در لیبی دولت وفاق ملی به رهبری فائز السراج، که از جانب جامعه جهانی به رسمیت شناخته می شود با حمایت ترکیه و قطر مقابل «ارتش ملی لیبی»، به رهبری ژنرال خلیفه حفتر و با حمایت مجلس نمایندگان لیبی و پشتیبانی روسیه، فرانسه، مصر و امارات متحده عربی می جنگد.
«ارتش ملی لیبی» به رهبری ژنرال حفتر بیشتر از یک سال است که تلاش می کند طرابلس را از دست ارتش دولت وفاق ملی خارج کند و اغلب به پایتخت حمله می کند. آخرین دور حمله های آن در ماه آوریل ۲۰۱۹ (فروردین- اردیبهشت سال گذشته) برای تسخیر شهر طرابلس صورت گرفت و منجر به درگیری شدید و کشته شدن بیشتر از هزار نفر شد.