حشمتی خبر داد كاهش بیشتر از ۱۰۰ هزار پرونده از موجودی دادگستری استان تهران در سال ۹۸

به گزارش بهمن رئیس كل دادگستری استان تهران اظهار داشت: از ۴۰۰ هزار كاهش موجودی پرونده ها پارسال بیشتر از ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به دادگستری استان تهران بوده است.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمدجواد حشمتی مهذب به مناسبت روز روابط عمومی از واحد روابط عمومی، ارتباطات و رسانه دادگستری کل استان تهران بازدید کرد و با کارکنان این واحد به گفتگو پرداخت.

وی با اشاره به اینکه برنامه تحول دستگاه قضایی باید با اهتمام ویژه ای پیگیری شود، اظهار نمود: برای تحقق این برنامه که کار بسیار بزرگ و مهمی است روابط عمومی ها نقش مهم و برجسته ای دارند و انتقال و تبادل سریع و صحیح اطلاعات در این میان نقشی تعیین کننده دارد.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه با اشاره به مولفه های برنامه تحول دستگاه قضایی، اظهار داشت: از مهمترین مولفه های برنامه تحول قضایی، رسیدگی سریع تر به پرونده ها در شرایط عادلانه، بی طرفانه و مستقلانه است که این مهم باید عملیاتی شود و برای اجرایی کردن آن باید دادگستری استان تهران سهم داشته باشد.

حشمتی مهذب تصریح کرد: پرونده هایی که چند سال زمان برده و گرفتار اطاله دادرسی شده است، باید مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پارسال آثار و علایم خوبی درباره رفع اطاله دادرسی ها داشته ایم، اضافه کرد: خوشبختانه در استان تهران سرمایه های خوبی هم به لحاظ کیفیت و هم کمیت وجود دارد و باید با استفاده از این ظرفیت برای اجرای صحیح، بموقع و بهنگام تحول قضایی تلاش نماییم.

رییس کل دادگستری تهران در ادامه با اشاره به اینکه از ۴۰۰ هزار کاهش موجودی پرونده ها در سال گذشته، بیشتر از ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به دادگستری استان تهران است، اظهار نمود: باید این مهم را با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت دهیم و در این راه توفیقات بیشتری کسب نماییم.

وی بیان نمود: یکی از موضوعاتی که سبب می شود در این حوزه با سرعت عمل بیشتری حرکت نماییم تقویت انگیزه ها است. در عین حال باید در بحث جلوگیری از وقوع جرم تلاش بیشتری داشته باشیم چون در غیر این صورت با انباشت پرونده ها مواجه خواهیم شد.

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برقراری دیدارهای مردمی با استفاده از تکنولوژی های جدید و ویدئو کنفرانس، بهره گیری از چنین ظرفیت هایی در دادرسی الکترونیک را باعث کاهش اطاله دادرسی دانست.

حشمتی مهذب افزود: استفاده از دانش حقوقی همکاران قضایی و انتقال به جامعه برای افزایش دانش و آگاهی حقوقی مردم و تولید محتواهای مورد نیاز جامعه توسط حوزه رسانه و ارتباطات صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران با عنایت به گستردگی که دارد ظرفیت های بهره برداری نشده در زمینه های گوناگونی وجود دارد که می توان با شناسایی و استفاده از این ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده نمود.

در ادامه، محمد صدیقی نیا هم استفاده از تکنولوژی های جدید در روابط عمومی را فراهم سازی فرصت ارتباط دوسویه با مخاطبین و مردم عنوان نمود و اظهار داشت: شکل گیری ارتباطات دوسویه به افزایش اعتماد عمومی نسبت به دستگاه کمک شایانی می کند.

مدیر رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران اظهار داشت: روابط عمومی تنها یک حرفه نیست و یک خصوصیت اخلاقی است.

وی با اشاره به بهره گیری از فناوری در حوزه ارتباطات از برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس در کنار اتوماسیون اداری برای دسترسی بیشتر مردم به مسئولین قضایی اطلاع داد.

صدیقی نیا تصریح کرد: با تاکید رئیس کل دادگستری تهران درصدد افزایش این ارتباط ها و فراگیر نمودن آن در سطح مراجع قضایی استان هستیم.

مدیر رسانه و ارتباطات دادگستری استان تهران اطلاع رسانی هنرمندانه از فعالیتهای دستگاه قضایی و تکریم و پاسخگویی به مردم را از مهمترین برنامه هایی عنوان نمود که در راه تحول در قوه قضاییه بر آن تاکید شده و به دنبال اجرای این سیاست ها می باشیم.

در این بازدید همینطور از نشریه الکترونیکی «خط تحول» توسط رئیس کل دادگستری استان تهران رونمایی گردید.

خط تحول عنوان خبرنامه دادگستری است و مقرر است فعالیتهای دستگاه قضایی در استان تهران را در راه اجرای برنامه. های تحولی قوه قضائیه منعکس نماید.