لاوروف: همكاری نظامی و فنی میان روسیه و ونزوئلا قانونی می باشد

به گزارش بهمن وزیر امور خارجه روسیه اشاره كرد: همكاری نظامی و فنی میان روسیه و ونزوئلا قانونی و مشروع است.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در کنفرانس خبری بعد از نشست وزیران خارجه کشورهای مشترک المنافع (CIS) اعلام نمود: ما و دیگر کشورها به تامین کمک های بشردوستانه به ونزوئلا همچون دارو اقدام نموده ایم.
وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص افزود: درباره دیگر اَشکال همکاری و تحقیق درباره حمله به ونزوئلا توسط مزدوران و حمله تروریستی برای سرنگونی رئیس جمهور مشروع، نیروهای ویژه روسیه در تماس با ونزوئلا هستند و در صورتیکه درخواستی دراین زمینه باشد، برمبنای توافق های مربوطه، این مساله مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه اشاره کرد: همکاری نظامی و فنی میان روسیه و ونزوئلا قانونی و مشروع است.
گفتنی است، «جردن گوریو» (Jordan Goudreau) نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا اعلام نمود که مسئولیت عملیات ناکام چند روز گذشته مقابل ونزوئلا را برعهده داشت. این نظامی سابق عضو نیروهای ویژه آمریکا به همراه یک نظامی سابق دیگر ارتش ونزوئلا روز گذشته قصد داشتند از راه دریا و از سَمت کلمبیا به ونزوئلا رخنه کرده و عملیاتی را برای با هدف سرنگون کردن «نیکلاس مادرو» رئیس جمهور قانونی این کشور به انجام رسانند.
به گزارش «اسکای نیوز»، «جردن گوریو» این عملیات را با حمایت «خوان گوایدو» سرکرده شورشیان مورد حمایت غرب در ونزوئلا به انجام رسانده بود.
این در حالیست که «نستور ریورول» ( Nestor Reverol) وزیر کشور ونزوئلا یکشنبه هفته گذشته اعلام نموده بود که ارتش این کشور موفق شده است عملیاتی را کشف و خنثی کند.
آمریکا از دو سال قبل اقدامات خود برای ساقط کردن دولت قانونی «نیکلاس مادورو» را آغاز نموده و در این راه در سال قبل «خوان گوایدو» با حمایت واشنگتن و بعضی از کشورهای غربی خودرا رئیس جمهور ونزوئلا خواند.

منبع: