نماینده تهران: شرایط ایران در بحران كرونا از سایر كشورها بهتر است

به گزارش بهمن یك عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشكلاتی كه كرونا ویروس برای كشور به وجود آورده است، اظهار داشت: ما ازگذشته شاهد مشكلاتی همچون تحریم و فشارهای اقتصادی بودیم كه این بحران به وجود آمده خود سبب افزایش مشكلات شد.
داوود محمدی در گفت و گو با ایسنا در تحلیل شرایط امروز کشور در بحث کرونا ویروس اظهار داشت: مواجهه با شیوع کرونا، امروز یک موضوع جهانی است و خیلی از کشورها را درگیر خود کرده است و مسئله ای نیست که فقط مختص کشور ما باشد.
نماینده مردم تهران اضافه کرد: صدماتی که در این عرصه به کشور ما وارد شد به نسبت سنگین بود، چونکه ما از گذشته و پیش از کرونا نیز مشکلاتی همچون تحریم و فشارهای اقتصادی را داشتیم که بحران کرونا سبب افزایش مشکلات شد اما به هر جهت شاهد بودیم که دولت به اندازه کافی به این حوزه وارد شد و اقداماتی را در جهت رفع مشکلات مردم انجام داد.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعلان اینکه فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد است، اشاره کرد: به همین جهت تبعات نگران کننده ای را در آینده به لحاظ سیاسی و اقتصادی شاهد خواهیم بود. دولت و مسئولین دراین زمینه اقدامات خوبی انجام دادند، بااینکه بحث معیشتی و فشارهای اقتصادی تاثیرات نگران کننده ای بر مردم گذاشته است ولی به سبب درکی که مردم دارند اهتمام خواهند کرد که به دولت و مسئولین کمک کنند.
محمدی در آخر بیان کرد: مردم ما از فهم لازم برخوردار بوده و می دانند شیوع ویروس کرونا مسئله ای نیست که دولت و نظام نقشی در آن داشته باشند، درواقع می دانند این موضوع، جهانی است، کشورهای دیگر در مبارزه با شیوع ویروس کرونا نتوانستند بسیار مطلوب عمل کنند با توجه به این که مثلا کشورهای اروپایی به لحاظ تجهیزات پزشکی و بهداشتی شرایط بهتری نسبت به ما دارند. در کشور ایران اگر بخواهیم یک ارزیابی صحیح داشته باشیم باید گفت امروز کشور در این بحران از شرایط بهتری نسبت به سایر کشورها برخوردارست.

منبع: