به دلیل شیوع كرونا؛ مجمع عمومی سازمان ملل احتمالا عقب می افتد

به گزارش بهمن رئیس مجمع عمومی سازمان ملل می گوید این احتمال وجود دارد كه به علت شیوع ویروس كرونا، تاریخ گردهمایی سالانه رهبران جهان تغییر كند.

به گزارش بهمن به نقل از یورونیوز، «تیجانی محمد باندی» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل می گوید كه بزودی ۱۹۳ كشور عضو این سازمان درباره‌ی احتمال تغییر زمان برگزاری گردهمایی سالانه رهبران جهان تصمیم گیری خواهند كرد.

اگرچه بر مبنای قطعنامه‌ی مصوب ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹، تاریخ برگزاری هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی این سازمان برای ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰ تعیین شده، اما انتشار كرونا امكان دارد تاریخ برگزاری این نشست را عقب بیندازد.
تیجانی محمد باندی در گفتگو با آسوشیتدپرس اعلام نمود كه رهبران جهان ماه آینده در اینباره تصمیم گیری خواهند كرد، اما از آنجائیكه تا كنون در اینباره بحث جدی انجام نشده است، تا زمان دریافت تصمیم جدید، تاریخ اعلام شده پیشین همچنان معتبر است.
شیوع كرونا سبب شده است كه رویدادهای بین المللی زیادی لغو شوند یا زمان برگزاری آنها به تاریخ دیگری موكول شود؛ همچون نشست سازمان ملل جهت بررسی پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای كه قرار بود در ماه آوریل برگزار گردد و ۲ رویداد مهم به میزبانی مكزیكوسیتی و پاریس در ماه های می و ژوئیه برای بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد كنفرانس زنان پكن كه منجر به تصویب یك نقشه راه ۱۵۰ صفحه ای برای دستیابی به برابری جنسیتی شد.
رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در جریان این مصاحبه از احتمال تغییر زمان برگزاری رویدادهای بیشتری توسط سازمان ملل خبر داد؛ همچون مراسم بزرگداشت ۷۵ سالگی آخر جنگ جهانی دوم كه مقرر است روز ۶ ماه می برگزار گردد.
او همینطور با اشاره به اهمیت همبستگی بین المللی برای مبارزه با ویروس كرونا اظهار داشت كه در چنین شرایطی كمك به كشورهای فقیر برای مقابله با این ویروس باید به یك «ضرورت اخلاقی» تبدیل گردد و از دولت ها خواست تا سخاوتمندانه در این حوزه قدم بردارند.