جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی مطرح شد بومی سازی تسلیحات برای حفظ اسرار نظامی

به گزارش بهمن جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اظهار داشت: اطلاعات و اسرار تسلیحات وارداتی نزد سازنده است و با بومی سازی نزد ما باقی می ماند.

به گزارش بهمن به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم علیرضا انگیزه جانشین فرمانده پایگاه هشتم هوایی شهید بابایی اصفهان با اشاره به امنیت پایدار در جمهوری اسلامی تصریح كرد: افتخار می نماییم در منطقه پر آشوب غرب آسیا یكی از امن ترین كشور های منطقه بوده ایم و این را مدیون خون شهدا هستیم.
او افزود: چهل و یك سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و افتخار می نماییم تمامی مراحل بازآماد هواپیما های جنگنده و رهگیر از جانب پیشكسوتان و متخصصان جوان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی انجام می شود.
انگیزه با اشاره به اینكه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تمام مراحل تعمیر، نگهداری و بازآماد هواپیما های جنگی ایرانی توسط مستشاران آمریكایی انجام می شد خاطرنشان كرد: در این فرآیند متخصصان ایرانی هیچ دخل و تصرفی نداشتند، اما امروز به بركت انقلاب اسلامی و بعد از چهل و یك سال تحریم تهدید و حصر اقتصادی تمامی مراحل اورهال این هواپیما ها در داخل ایران انجام می شود.
جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان اظهار داشت: ارتقای جنگنده های شكاری رهگیر بخصوص جنگنده F۱۴ كه با انهدام ۱۹۶ فروند جنگنده دشمن نقشی اساسی در جنگ تحمیلی داشت توسط متخصصان نیرو های هوایی ارتش هم یكی از موفقیت های بزرگ انقلاب اسلامی است.
وی درباره بومی سازی قطعات F۱۴ اظهار داشت: دو عامل مهم در این اتفاق مهم نقش ویژه ای داشت كه ابتدا احتیاج به عملیاتی كردن آن بود و دوم خواست و تلاش مسؤلان كه باعث خودكفایی در صنعت هوانوردی نظامی شد.
امیر انگیزه بیان نمود: پیشكسوتان باتجربه در اوورهال و جوانان متخصص و آموزش دیده شبانه روز برای باز آماد جنگنده هایی با هزاران قطعه پیچیده و فنی هزاران ساعت تلاش میكنند.
وی خاطرنشان كرد: نكته مهم در تسلیحات بومی حفظ اسرار آن است، چونكه هر تسلیحات وارداتی بطور قطع اطلاعات و اسرار آن نزد سازنده محفوظ است و می توانند بر ضد تسلیحات ما استفاده كنند كه با بومی سازی تسلیحات اسرار آن هم نزد خود ما باقی می ماند.
جانشین فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی در انتها اظهار داشت: با عنایت به تحریم ها و تهدیدات بالفعل و بالقوه باید از دانشگاه ها و نیرو های متخصص داخلی برای ارتقای هواپیما ها و ساخت جنگنده های جدید استفاده نماییم كه این مورد در دستور كار است و در آینده از اتفاقات خوب در این عرصه بیشتر خواهیم شنید.