ظریف در پیام نوروزی اش: ایران باردیگر قفل زندان تحریم ها را می شكند

به گزارش بهمن وزیر امور خارجه كشورمان با تبریك فرارسیدن سال نو اظهار نمود: من بعنوان وزیر خارجه ایران خودرا متعهد می دانم و به شما قول می دهم كه در سال ۱۳۹۹ با بی عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه كنم و نامه اخیرم به دبیركل سازمان ملل بیانیه این مبارزه بود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف در یك پیام ویدئویی كه به مناسبت فرارسیدن سال نو منتشر نموده است، با تبریك فرا رسیدن نوروز به تمام ملت ایران و تمام كسانی كه نوروز را جشن می گیرند، اظهار داشت: سال پر از اندوهی گذشت. فروردین سیلاب، آبان ماه زلزله و بلوا، دیماه داغ سردار بزرگ ایران، عزاداران كرمان و جانسوختگان آسمان و بهمن و اسفندماه بیماری و تحریم.
ظریف با اشاره به اینكه كرونا یك ویروس عالمگیر است، اظهار داشت: اما در همه جا به یك اندازه قربانی نمی گیرد. ما همیشه به درستی گفته ایم كه تحریم های یك جانبه وضع شده مقابل ایران ظالمانه است و كرونا حقیقت این ظلم را برای جهانیان آشكار كرد.
وی با اشاره به اینكه تحریم سلامت ایرانی ها از همان ابتدا در هسته مركزی تروریسم اقتصادی و تحریم تعبیه شده بود، اظهار داشت: وقتی حق ملتی در دسترسی به دارو و غذا و سایر اقلام بشردوستانه سلب شود، در مقایسه با سایر كشورها در موقعیتی نابرابر و لطمه پذیرتر قرار می گیرد.
ظریف با اشاره به اینكه نوروز همان عهد و اراده ای است كه با خود و دیگران برای ساختن فردایی بهتر می بندیم، افزود: من بعنوان وزیر خارجه ایران خویش را متعهد می دانم و به شما قول می دهم كه در سال ۱۳۹۹ با بی عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه كنم و نامه اخیرم به دبیركل سازمان ملل بیانیه این مبارزه بود.
ظریف اضافه كرد: اجازه بدهید كه در لحظات سال جدید صادقانه خدمت شما عرض كنم كه ما برای مبارزه با تحریم و كرونا نیازمند یك خانه تكانی ذهنی هستیم. این مبارزه ضرورت نوسازی در شیوه حكمرانی را به ما آموخت.
این دیپلمات عالی رتبه كشورمان با اشاره به اینكه نوروز آنگاه خجسته خواهد شد كه ما از بند بعضی از توهمات در سیاست خارجی و داخلی و نسبت میان این دو رسته باشیم، برای مبارزه با تحریم ها باید با همه اشكال گوناگون خود تحریمی وداع نماییم و وارد عصر جدید دیپلماسی شویم. در دنیای امروز دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی عمومی و بدون ظرفیت سازی در نهادهای مدنی به جایی نمی رسد.
وی با اشاره به اینكه مبارزه ضد كرونایی ملت ما در همین مدت كوتاه مرز میان ایرانی ها مقیم خارج و داخل را از میان برداشته است، اظهار داشت: ایرانی ها میهن دوست با مشاهده خطر كرونا مرزبندی ها را به كناری نهاده و سلامتی و بقای مردم خویش را بر صدر همه مرزبندی ها نشاندند و این رویكرد ملی متقابلا مسئولیت ما را سنگین تر می كند.
وزیر امور خارجه كشورمان در بخشی دیگراز پیام نوروزی خود با اشاره به اینكه امروز مرزها از خطوط خودی و غیر خودی مرسوم نمی گذرد، از خطوط مخالف و موافق حاكمیت نمی گذرد، اظهار داشت: هر آن كس كه در جانب زندگی هموطنان خود مستقر شده و به صورت توامان با مرگ پراكنی تحریم ها و كرونا مبارزه می كند، ایرانی است و خودمانی.
وی با اشاره به اینكه من به همه هم میهنان خود در هر نقطه از گیتی عرض می كنم امروز وطن به كمك شما بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند است، تصریح كرد: آمریكا می كوشد از راه افزایش مستمر لایه ها و عمق تحریم ها، در نهایت كشورمان را به یك جزیره محصور در اقیانوسی از تحریم ها و رنج ها تبدیل كند؛ در مقابل نوروز پیروز الهام بخش ایران است. ایران باز می آید و برمی خیزد و باردیگر قفل زندان تحریم را می شكند.

منبع: