نقاشی: در خانه ماندن زنجیره انتقال كرونا را در هم می شكند

به گزارش بهمن یك عضو شورای مركزی حزب اتحاد ملت اظهار داشت: ماندن در خانه، حضور پیدا نكردن در معابر عمومی و سفر نرفتن باعث می شود تا زنجیره انتقال كرونا درهم شكسته شود.
حسین نقاشی در گفتگو با ایسنا در ارتباط با لزوم همكاری مردم و مسئولین برای ریشه كن كردن بیماری كرونا اظهار نمود: مبتلا شدن به بیماری كرونا به امری جهانگیر تبدیل گشته و فقط به كشور ما مربوط نمی گردد. انتشار كرونا یك مشكل جهانی برای اغلب كشورهای دنیا است.
وی افزود: مبارزه با كرونا همراهی جامعه مدنی و مردم را می طلبد. ریشه كن شدن این بلا یك امر ضروری می باشد، طبیعی است گوش كردن و توجه ویژه داشتن و آگاهی بخشی از راه شبكه های اجتماعی به مردم بسیار مهم می باشد.
نقاشی اظهار داشت: باید سفارش ها و گوشزدهای رسانه هایی مثل صدا و سیما، بیلبوردهای شهرداری ها، رسانه های مكتوب و مجازی به این سمت برود كه اولویت اول ریشه كن كردن كرونا باشد.
وی خاطرنشان كرد: در اولین مرحله باید با آگاهی بخشی مردم را نسبت به خطر این بیماری آگاه كرد، رسانه ها با آگاهی بخشی از كشتار مردم جلوگیری نمایند.
وی افزود: در مرحله بعد به نظر می آید باید بعضی از تدابیر، سختگیرانه تر وضع شود. شرایط عادی نیست. بنابر این شرایط ویژه ای می طلبد. یكی از ایرادات اصلی كار هم اكنون این است كه نظام تصمیم گیری در كشور به نظر می آید قاطعیت لازم را ندارد. جاهایی در موضوعات سیاسی فرهنگی با واكنش های قاطع رو به رو هستیم اما زمانی مثل امروز كه به خاطر حفظ جان مردم و عدم ابتلای آنان به این بیماری باید قاطع باشیم، قاطعیت لازم را نمی بینیم و با مماشات برخورد می شود. مثال روشن این گفته بسته نشدن ورودی های شهر ها است؛ بعضی از مردم به علت ناآگاهی سفر می كنند اما وزارت راه باید با قاطعیت راه ها را ببندد.
این فعال سیاسی خاطرنشان كرد: ماندن در خانه و حضور پیدا نكردن در معابر عمومی و سفر نرفتن باعث می شود تا زنجیره انتقال كرونا در هم شكسته شود.
وی خاطرنشان كرد: هرچه قدر این وضعیت ادامه پیدا كند به وضعیت اقتصادی روابط اجتماعی و بروكراسی ضربه می زند. حكومت در كنار فعالان جامعه مدنی فارغ از همه مشكلات و مسائل جامعه باید به هم كمك كنند تا از این بحران عبور نماییم.