رئیس كل دادگستری فارس: دادگستری با كسانی كه سلامت را دستمایه سوداندوزی كنند مماشات نمی كند

بهمن: ایسنا/فارس رئیس كل دادگستری استان فارس ضمن تاكید بر حمایت قاطع دستگاه قضا از كارهای تولیدی در حوزه های مختلف خصوصا محصولات بهداشتی در این ایام، اشاره كرد كه دادگستری به هیچ عنوان با خاطیانی كه سلامت را دستمایه مال اندوزی كنند، مماشات نخواهد كرد.
حجت الاسلام سید كاظم موسوی در جلسه ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی كه با حضور مسئولان حوزه درمان و تولیدكنندگان محصولات بهداشتی استان فارس اظهار داشت: خیلی از مایحتاج بهداشتی و پزشكی در استان فارس تولید می شود اما برخی سوداگران و سودجویان به عمد كمبودهایی را در بازار به وجود آورده اند؛ ضمن اخطار به این افراد، اعلام می نماییم دادگستری استان با خاطیانی كه سلامت مردم را دستمایه سوداگری های خود قرار می دهند برخورد قاطع خواهد داشت و از هرگونه فعالیت مؤثر در امتداد تامین سلامت مردم پشتیبانی می كند.
به گزارش بهمن به نقل از دادگستری فارس، موسوی افزود: تصمیم گیری و اقدام در شرایط كنونی متفاوت می باشد بدین سبب در شرایط امروز كشور كه مردم به كالاها و محصولات بهداشتی و پزشكی نیاز دارند دادگستری استان در كنار سایر مدیریت های اجرایی استان و واحدهای تولیدی حمایت های حقوقی و قضایی را در دستور كار دارد و مشكلات موجود را با همكاری دستگاه های مربوطه تا حصول نتیجه مثبت دنبال خواهیم كرد.
وی اضافه كرد: مشكلات واحدهای فعال و نیمه فعال استان در عرصه تولید محصولات بهداشتی و پزشكی را بررسی كردیم و اقدامات مورد نیاز برای رفع مشكلات حقوقی و قضایی و همین طور ستاندن مجوز های موقت تبدیل خطوط تولید محصولات مشابه به خطوط تولید محلول های ضدعفونی كننده در حال انجام می باشد كه دراین زمینه با دستگاه های مربوطه برای ارائه مجوزهای لازم در كمتر از ۲۴ ساعت هماهنگی های لازم انجام شده است.
رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان فارس با تاكید بر اینكه دستگاه قضایی استان درشرایط فعلی حامی بخش تولید استان است اظهارداشت: در این شرایط به دنبال كوتاه كردن فرآنید های اداری هستیم و با رایزنی هایی كه انجام شده كارخانه ها و بنگاه هایی تولیدی مواد بهداشتی كه ظرفیت تولید و یا تغییر تولیدات خودرا برمبنای نیاز بازار و مردم دارند همكاری می نماییم تا این واحدها بتوانند مایجتاح مردم در داخل استان را تامین كنند.
موسوی افزود: همین طور در حال رفع موقت مشكل كارگاه های تعطیل استان در حوزه شوینده ها و مواد بهداشتی نیز هستیم تا این واحدها هر چه زودتر وارد خط تولید شوند. استان فارس قطب پزشكی كشور شمرده می شود، بنا بر این انتظارها در حوزه پزشكی، تجهیزات و امكانات، بیمارستانی و درمانی از این استان بیشتر است.
وی با اشاره به آمار بیماران مبتلا به ویروس كرونا در شیراز، اظهار داشت: فارس در مبتلاشدن به ویروس كرونا یكی از استان های كم خطر بوده كه هنوز تعداد كمی از افراد در آن به كروناویروس مبتلا و براثر آن بستری شده اند، این نشان از همكاری مردم، و كنترل تیم های پزشكی و درمانی و آمادگی كادر درمانی بیمارستان های ما دارد كه از همه آنها تشكر می نماییم.
رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: همه كوشش های ما در استان و كشور برای حفظ جان و سلامت تك تك افراد است پس با هر كسانی كه نیاز ای بهاشتی امروز جامعه را زمنیه مطامع خود قرار داده اند تعارف نداریم و برخورد بسیار شدید خواهیم كرد.
موسوی با اشاره به اینكه در قبال احتكار كنندگان مواد بهداشتی و پزشكی مورد نیاز مردم هیچ گونه چشم پوشی نخواهیم كرد و دادستانی مركز استان و تعزیرات حكومتی استان شدیدترین مجازات ها را دراین زمینه در نظر خواهد گرفت اضافه كرد: از مردم استان می خواهیم هرگونه موارد در زمینه احتكار را به بخش های مربوطه اطلاع رسانی كنند تا دستگاه های ذی ربط وارد میدان شود.
این مقام عالی قضایی استان فارس ضمن ابراز تاسف از اینكه معاندین و بیگانگان در موضوع كرونا نیز به دنبال تبلیغات منفی، جوسازی و ایجاد ترس در مردم و جامعه هستند تا بتوانند از آن بهره برداری كنند، اظهار داشت: مردم ما باید بدانند بحث ویروس كرونا با رعایت مسایل بهداشتی و مسئولیت پذیری تك تك افراد جامعه قابل كنترل و پیشگیری است.
موسوی افزود: در شرایط كنونی جا دارد رسانه های معتبر ما در استان كه محل رجوع مردم هستند وارد میدان شده و به امر خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در ابعاد مختلف ویروس كرونا بپردازند تا از ایجاد دلهره در مردم بكاهند.

منبع: