در حاشیه كنفرانس امنیتی مونیخ؛ زلنسكی: جنگ در شرق اوكراین همان جنگ در اروپا است!

بهمن: رئیس جمهوری اوكراین در حاشیه كنفرانس امنیتی مونیخ اعلام نمود: جنگ در شرق اوكراین همان جنگ در اروپا است؛ اما من تلاش می كنم به آن اختتام دهم.

به گزارش بهمن به نقل از كی یف پُست، «ولادیمیر زلنسكی» رئیس جمهوری اوكراین امروز شنبه و در حاشیه پنجاه و ششمین كنفرانس امنیتی مونیخ در سخنانی ادعا كرد كه جنگ در شرق اوكراین همان جنگ در اروپا است!
رئیس جمهوری اوكراین در این زمینه اظهار داشت: درست نیست بگوییم اوكراین گرفتار جنگ است. این جنگی است در اروپا است.
«ولادیمیر زلنسكی» در ادامه تاكید كرد كه همه تلاش خودرا برای اختتام آن به كار می بندد.
وی در این خصوص اضافه كرد: اوكراین هرچه در توان دارد انجام می دهد تا دیدار بعدی میان این كشور، روسیه و آلمان در قالب توافق نرماندی در تاریخ مشخص شده، آوریل ۲۰۲۰، صورت گیرد.
لازم به ذكر است، تا كنون اعضای گروه موسوم به نرماندی با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوكراین چندین نشست برگزار كرده اند.
در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵، این گروه (با حضور رهبران اوكراین، روسیه، فرانسه و آلمان) موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسك» را در شهر مینسك پایتخت بلاروس به امضاء برساند.
این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوكراین را در خود جای داده است. توافق مذكور، دربرگیرنده آتش بس، خارج كردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.
در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوكراین می كند حال آنكه روسیه این بهتان را رد كرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسك پافشاری می كند.
گفتنی است كشورهای روسیه، فرانسه، اوكراین و آلمان اعضای گروه نرماندی محسوب می شوند.

منبع: