كارشناس اسپانیایی در گزارش بهمن: حضور نظامی آمریكا در غرب آسیا برای چپاول منابع است

به گزارش بهمن فرناندز اعتقاد دارد حضور آمریكایی ها در منطقه آسیای غربی یك حضور نظامی بوده و به ضرر كشورهای این منطقه است.

«یوسف فرناندز» كارشناس سیاسی اسپانیایی با اشاره به محتوای بیانات رهبری در خطبه اخیر نماز جمعه تهران به خبرنگار مهر اظهار داشت: رهبر ایران به روشنی سیاست های ریاكارانه سران آمریكا را برای همگان افشا كرد.
وی اضافه كرد: نتیجه فشارهای دونالد ترامپ مایه شرمساری كشورهای اروپایی در قضیه برجام بوده است. آنها قدرت های اقتصادی بزرگی محسوب می شوند. در حالیكه مانند دولت های بسیار ضعیف، استقلال خویش را تسلیم خواسته های آمریكا می كنند. این نشان داده است آنها از عزت نفس كمی برخوردار می باشند و همان گونه كه رهبر انقلاب ایران فرمودند، آنها نوكران آمریكا هستند.
كارشناس امور سیاسی اهل اسپانیا و كارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صداوسیما اظهار داشت: مواضع ترامپ و به صورت كلی دولت امریكا، مواضعی دوگانه و ریاكارانه است.
وی اضافه كرد: ترامپ اغلب در سخنرانی خود از ملت ایران ابراز انزجار و نفرت می كند، همزمان می بینیم كه تحریم هایی را ضد این ملت وضع می كند و حتی از ورود داروهایی كه برای درمان برخی بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد، هم جلوگیری به عمل می آورد. تمام تلاشهای آمریكا در جهت تضعیف ایران و ایجاد بحران داخلی در این كشور است. البته این توطئه ها همواره با استقامت و آگاهی ملت ایران با شكست رو به رو بوده است.
فرناندز در ادامه اضافه كرد: آیت الله خامنه ای در نماز جمعه اخیر تهران، در واقع اشاره به آن سخنان ریاكارانه سران آمریكا دارند كه تلاش می كنند مردم ایران را فریب دهند و این كه اظهار می كنند با ایران هیچ مشكلی ندارند، در حالیكه سیاست های آمریكا و شخص ترامپ كاملاً در جهت آسیب زدن به ملت ایران است.
این كارشناس امور سیاسی با اشاره به اینكه مواضع سه كشور (آلمان، فرانسه و انگلیس) بسیار ریاكارانه و حاصل فشارهای امریكاست، اظهار داشت: آنها به منظور عمل به تعهداتشان در جهت حفظ توافق هسته ای، هیچ كار مفیدی انجام نداده اند و در عوض از ایران می خواهند كه به تعهداتش پایبند بماند.
وی خاطرنشان كرد: اگر به راستی می خواستند توافق هسته ای را حفظ كنند می بایست دست از دنباله روی آمریكا بر می داشتند و اقدامات اقتصادی به نفع ایران در پیش می گرفتند. این وظیفه و تعهد ایشان بوده است. آنها نه تنها این كار را انجام ندادند، بلكه در مقابل فشارهای امریكا تسلیم شدند. برای مثال آلمان اظهار نمود كه برای حل بحران هسته ای ایران، می خواهد این مورد را به شورای امنیت بكشاند.
فرناندز با اشاره به اینكه نتیجه فشارهای دونالد ترامپ مایه شرمساری این كشورهای اروپایی بوده است، اضافه كرد: آنها قدرت های اقتصادی بزرگی محسوب می شوند. در حالیكه مانند دولت هایی بسیار ضعیف، استقلال خویش را تسلیم خواسته های آمریكا می كنند. این نشان داده است آنها از عزت نفس كمی برخوردار می باشند و همان گونه كه رهبر انقلاب ایران فرمودند، آنها نوكران آمریكا هستند.
وی در انتها اظهار داشت: حضور آمریكایی ها در منطقه آسیای غربی یك حضور نظامی بوده و به ضرر كشورهای این منطقه است. برای مثال آمریكا نیروهایش را با هدف چپاول نفت در سوریه مستقر كرد، بدون آن كه مجوزی از جانب دولت سوریه برای این حضور نظامی داشته باشد. این یك اشغال غیر قانونی می باشد كه نتیجه اش غارت منابع آن كشور است.
وی افزود: همینطور می بینیم آمریكایی ها تلاش دارند در عراق بمانند با وجود آنكه پارلمان و دولت این كشور از آنها خواسته عراق را ترك كنند. نه تنها آنها در عراق حملات نظامی انجام می دهند بلكه به حق حاكمیت این كشور تجاوز می نمایند، درست مثل آن كه عراق كشوری تحت اشغال بوده باشد كه البته این مساله غیر قابل قبول است. همینطور در جریان ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دیدیم كه حضور نظامی آمریكا در كشورهای آسیای غربی حضوری ویرانگر و برهم زننده ثبات این كشورهاست.