تماس تلفنی وزرای خارجه روسیه و چین درپی به شهادت سردار سلیمانی

به گزارش بهمن وزرای امور خارجه روسیه و چین درباره نتایج به شهادت رسیدن سردار سلیمانی در اقدام تروریسی دولت آمریكا گفتگو كردند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اردوپوینت، وانگ یی وزیر امور خارجه چین و سرگئی لاوروف وزیر امور خارچه روسیه، روز شنبه در گفت وگویی تلفنی درباره نتایج به شهادت رسیدن سردار سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران در اثر حمله آمریكا، صحبت كرده و بر لزوم كاهش تنش و احترام به استقلال كشورها تاكید نمودند.
در بیانیه انتشار یافته از جانب وزارت خارجه چین مطرح شده است: چین از نزدیك، افزایش تنش میان آمریكا و ایران را دنبال كرده و با هرگونه اقدام نظامی در روابط بین المللی مخالف است. ماجراجویی های نظامی غیرقابل قبول هستند.
در بیانیه انتشار یافته از جانب وزارت خارجه روسیه درباره تماس تلفنی وزرای خارجه این دو كشور هم آمده است: وزرای این دو كشور، بر غیرقابل قبول بودن به كار گرفتن نیروی نظامی كه تخطی از منشور سازمان ملل می باشد و همینطور بر لزوم احترام همگان به اقتدار و تمامیت ارضی كشورها، تاكید نمودند.
اظهارات وزرای امور خارجه این دو كشور به دنبال این مطرح می شود كه پنتاگون، صبح روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام نمود كه به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این كشور، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران را طی یك حمله هوایی به شهادت رسانده است.
خبر شهادت سردار سلیمانی، بامداد روز گذشته، از جانب سپاه پاسداران ایران هم تایید شد.