سرلشكر سلامی: چشم انداز ترسیم شده از آینده انقلاب برای نظام سلطه نگران كننده تر شده است

به گزارش بهمن فرمانده كل سپاه چشم انداز ترسیم شده از آینده انقلاب اسلامی را برای نظام سلطه و استكبار جهانی، بسیار نگران كننده تر توصیف و اظهار داشت: ˮبسیجˮ قلب نبرد نرم با دشمن را شكل می دهد.
به گزارش بهمن به نقل از سپاه نیوز، در دیدار روز گذشته (چهارشنبه) هزاران نفر از بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، سردار سرلشكر پاسدار حسین سلامی فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی از روند اقدامات تحولی بسیج پرداخت.

متن سخنان سرلشكر سلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند حكیم را شاكریم در مقطعی كه پرتوهای نورانی اسلام ناب بر قلب عالم تابیده و شوق جهاد را برانگیخته است و جنگ همیشگی میان فقر و غنا، اسلام و كفر، عدالت و بیداد و در یك كلام، جنگ حق مقابل باطل را گرم و شورانگیز نگاه داشته است و مستضعفین و عدالت خواستار جهان، كرامت سركوب شده شان توسط نظام سلطه و استكبار جهانی را بازیافته اند و مسلمانان عالم بشارت تولد تمدن نوین اسلامی را دریافته اند؛ مجدداً موهبت زیارت ولی امر مسلمین را در هفته بسیج بر ما عنایت فرمود.

اینجانب به نمایندگی از آحاد بسیجیان و جمع حاضر از اجابت و قبول شرفیابی، صمیمانه تشكر نموده و با كسب اجازه از محضر مباركتان گزارشی از بسیج جدید در حال تكوین را تقدیم می نمایم.
چشم انداز ترسیم شده از آینده انقلاب اسلامی در گام دوم نسبت به گذشته، برای نظام سلطه و استكبار جهانی، بسیار نگران كننده تر شده است. یعنی هیچ آینده ای برای بازگشت آنها به گذشته قابل تصور نیست و این اعجازی است كه سبب اعجاب همگان شده است كه چگونه انقلاب اسلامی بر خلاف تمام انقلاب های پیشین جهان، كه با مرور زمان گرفتار استهلاك، میرایی، تحلیل و ذوب شدن در نظم موجود شدند، متفاوت نموده و بلكه برعكس به حیات رو به پیشرفت خود ادامه می دهد و در گذر زمان به مثابه شجره طیبه ای قد كشیده است كه ریشه های آن در عمق ایمان و احساس مردم است.

اهم اهداف كلان نظام سلطه آن است كه اجازه ندهد، منظومه فكری، اعتقادی و اسلامی ما به مدل مجسم، عینی و جهان پسند برای سایر كشورها تبدیل گردد. بدین جهت امروز سرزمین ذهن ها و دل ها محیط اصلی پیكار را شكل می دهد.
نبرد و تهاجم از حوزه جغرافیاهای سرزمینی به حوزه سرزمین های اعتقادی، باورها، آرمان ها، نگرش ها و جهان بینی ها كشیده شده است.
در این مسیر استكبار جهانی بوسیله معاندین داخلی، منافقین خبیث و شبه روشنفكر های راحت طلب و ریاكار، این بدیل های نازل و ارتجاعی میرزا ملكم خان ها، میرزا فتحعلی آخوندزاده ها، حاج سیاح ها و سایر بد عاقبت های خود باخته و غرب زده داخلی تلاش كردند حركات و جریان های مختلف همچون آشوب تیرماه ۷۸، فتنه ۸۸، اغتشاشات دی ۹۶ و غائله اخیر را تقویت و فعال كنند.

جریان های مزبور در واقع برداشت محصول بذر پاشی شده دنیای استكبار در ابعاد فكری، فرهنگی، سیاسی و اعتقادی برای چرخش از تهاجم سخت به تهاجم نرم بود.
تمامی شبهه افكنی ها، القاء تردیدها، مفهوم سازی ها، تاكید بر جدایی دین از سیاست، القای ناكارآمدی دینی در مدیریت جامعه، تعارض بین منافع ملی و آرمان های انقلابی، طرح گفتگوی تمدن ها كه مدل نظری برای ادغام نظام فكری حاكم بر جامعه در سیستم جهانی سازی بود. همه و همه مفاهیم نبرد جدیدی بودند كه در شعله فروزان انقلاب اسلامی و ولایتمداری مردم بزرگوارمان باطل گردید.

در این فضا بسیج قلب نبرد نرم را شكل می دهد. در این نبرد، بسیج بعنوان فرمول غلبه، محتاج اقدامات جدیدی است كه بتواند برمبنای شور و شعور انقلابی توزیع شده در سطح كل جامعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را از حالت سلسله مراتبی محض خارج و یك سازماندهی دارای جوشش جهادی اما دارای چارچوب، معیار و منطق ولایت و انقلاب را حاكم نماید.

موفقیت حركت های جهادی، فرهنگی و اجتماعی بسیج، معطوف به سازماندهی نوین، اعتلا بخش و جذاب مردمی در متن جامعه است. اگر در این كار فرهنگی و اجتماعی كه ما می نماییم، نشاط انقلابی مردم را فراگرفت، امید به آینده نظام در مردم موج افشانی نمود، ظالمین ترسیدند، مفسدین به لرزه افتادند، رفتارها و ساختارهای كندكننده پیشرفت انقلاب اسلامی تغییر كردند، آنگاه كار ما در امتداد پیشرفت و اقامه ی مراحل فرآیندی انقلاب اسلامی موفق خواهد بود.

در این راستا حامل های چهارگانه رسالت بسیج، به شرح زیر تعیین گردیده است:

الف- پیشگامی و پرچم داری در شكوفاسازی استعدادهای نسل جوان در عرصه های دفاع، امنیت، علم، فناوری، هنر، ورزش، فضای مجازی، امداد، خدمات و رسانه با هدف پیشبرد انقلاب اسلامی و گذار از مراحل تعیین شده از طرف حضرتعالی

ب- بیرق داری ترمیم و حل لطمه ها و معضلات اجتماعی با اولویت بیكاری، فقر، طلاق و مواد مخدر

ج- تحكیم دائمی و مستمر روح مقاومت اسلامی در كالبد جامعه و جهان اسلام، ساختن امت نمونه برای تمام بشریت، امت امت ساز با مختصات مردم سالاری دینی و استقرار معنویت در جامعه

د- پیشرفته سازی روش های بسیج در به كارگیری ظرفیت های مردمی و تنوع بخشی در جذب آحاد جامعه خصوصاً جوانان و خصوصاً جوانان و نخبگان در پیكره بسیج، راز موفقیت و غلبه بسیج، نقش آفرینی موثر، به هنگام و فراگیر متناسب با هرم مخاطبین در كشور

نقطه آغاز اقدامات ما، هویت بخشی به ۵۴ هزار پایگاه بسیج در سراسر كشور بوسیله تغییر ریل و احیای این سرپنجه های شریانی انقلاب اسلامی برای ماموریت مقابله با جنگ نرم و انجام فعالیت های جهادی، فرهنگی و اجتماعی و همین طور كشف و خلق مخاطب می باشد تا به لوكوموتیوی قدرتمند و بروز رسانی شده برای كاروان عظیم جوانان، آحاد جامعه و نفوذ در دلها تبدیل گردد.
پایگاه محوری و كاهش لایه های اتصال مردمی با جوانان برای نقش آفرینی سازماندهی شده مردمی در راس اقدامات ما برای اعتلای بسیج غیرنظامی قرار دارد.
در اختتام به استحضار می رساند ما آماده ایم تا از چشمه سار زلال حكمت مولی و مقتدایمان مسیر خودرا یافته تا پیكر رشید بسیج مستضعفان از حمایت و هدایت حضرتعالی قوت و سربلندی جاودانه یابد.
والسلام علیكم و رحمه الله و بركاته

منبع: