امام جمعه موقت خرم آباد: دو نرخی شدن بنزین نباید منجر به گرانی دیگر كالاها شود

به گزارش بهمن ایسنا/لرستان امام جمعه موقت خرم آباد اظهار داشت: دولت باید نظارت كند كه دو نرخی شدن بنزین منجر به گران شدن دیگر كالاها نشود.
حجت الاسلام سید لطف الله حیات الغیب در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد با تبریك میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به حدیثی از امام ششم شیعیان امام صادق (ع)، اظهار نمود: سزاوار است كه مومن ۸ خصلت داشته باشد، نخست آنكه هنگام فتنه ها و آشوب ها با وقار و آرامش عمل كند، دوم وقتی بلایی سراغ او می آید صبور باشد، سوم وقتی به رفاه رسید شاكر باشد، چهارم قانع باشد به آنچه كه خدا به او داده است، پنجم به دشمن خود ظلم نكند، بر دوستان خود برنامه ای را تحمیل نكند، جسم خویش را خسته كند ولی دیگران از او راحت و از هر جهت در آسایش باشند.
ایشان در ادامه به مبحث دو نرخی شدن قیمت بنزین پرداخت و با اشاره به اینكه اصل و لزوم اجرای این طرح مطابق مصوبات قانونی مورد تفاهم دولت و مجلس و نخبگان اقتصادی می باشد اما باید با دقت و صحیح اجرا شود، عنوان كرد: این مهم نباید یك طرفه اجرا نشود.
امام جمعه موقت خرم آباد افزود: دولت باید با نظارت بر نحوه اجرا و بررسی نتایج این طرح مانع گرانی دیگر كالاها شود.
وی تصریح كرد: مردم حق دارند از چگونگی هزینه صحیح منابع حاصل از این طرح اطلاع پیدا كنند.
وی با اشاره به مبحث كتاب و كتابخوانی بیان كرد: تعداد كتابخانه های استان كم است.
حیات الغیب با اشاره به اینكه كتاب و امر مطالعه منجر به افزایش آگاهی افراد جامعه می شود، اضافه كرد: افراد باید اهل مطالعه باشند چونكه آگاهی بخشی انسانها در سایه مطالعه و كتابخوانی محقق می شود.
امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: نیروهای ما همیشه از مرزهای این آب و خاك به خوبی پاسداری كردند و لزوم دارد زحمات رزمندگان در سال های سخت دوران دفاع مقدس قدر دان باشیم.
حیات الغیب به اقدامات قوه قضاییه اشاره نمود و با اشاره به اینكه مبارزه با مفسدان اقتصادی توسط دستگاه قضا منجر به برگشت بیشتر از ۴۹ هزار میلیارد به خزانه كشور شد، اضافه كرد: این رقم در جهت خارج كردن چندین هزار هكتار زمین از دست زمین خواران، مهار ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی، بازگشت اموال دانه درشت ها به كشور و… بوده است.
امام جمعه موقت خرم آباد با تاكید بر اینكه مردم و مسئولین باید قوه قضاییه را حمایت كنند، اظهار نمود: در برخوردها نباید بگونه ای عمل شود كه قوه قضاییه تضعیف شود، این كار خوبی نیست.
وی تصریح كرد: وجود قوه قضاییه برای برخورد با فساد است، می شود به كسی كه وظیفه خویش را انجام می دهد بگوییم چرا برخورد می كنی؟
حیات الغیب با اشاره به اینكه اصل وحدت مورد نظر باشد و مردم هم خوب می فهمند چه كسانی خدمت می كنند، اظهار داشت: رضایت مردم رضایت خدای متعال است،.
وی خاطرنشان كرد: برخی حرف ها شنیده می شود كه خوب نیست، مردم هوشیار هستندو می دانند علت این سر و صداها چیست؟