حشمتی: از كلیه ظرفیت ها برای برنامه های تحولی قوه قضاییه استفاده گردد

به گزارش بهمن رئیس كل دادگستری استان تهران اظهار داشت: باید از كلیه ظرفیت های قانونی برای تحقق برنامه های تحولی ریاست قوه قضائیه استفاده نمود.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، شورای معاونین دادگستری استان تهران با حضور اعضاء و به ریاست محمدجواد حشمتی در محل سالن كنفرانس حوزه ریاست كل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار گردید.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه، رئیس كل دادگستری استان تهران در سخنانی تصریح كرد: در جهت تحقق برنامه های تحولی قوه قضائیه لازم است از تمامی ظرفیت های قانونی در بخش های مختلف استفاده شود، بنابراین كلیه معاونت ها در جهت وظایف محوله با حدیت كامل و با روحیه جهادی گام بردارند تا ان شاءالله با برنامه ریزی دقیق در فرجه زمانی مناسب شاهد خروجی آن و متعاقبا ارتقای اعتماد عمومی نسبت به عدلیه باشیم.

وی در ادامه اضافه كرد: هم اكنون ما با دو معضل مهم اطاله دادرسی و افزایش جمعیت كیفری مواجه هستیم كه اجرای عدالت را با مشكل روبرو ساخته است كه با یك همگرایی منطقی در تمامی سطوح، می توان در جهت رفع معضلات فوق گام برداشت و به حصول نتیجه امیدوار شد. وی در این خصوص بر بازدید مستمر قضات و مدیران قضایی از زندانها تصریح كرد.

حشمتی اضافه كرد: استفاده بهینه از امكانات و رعایت صرفه جویی در كلیه زمینه ها با عنایت به شرایط اقتصادی فعلی كشور و در عین حال رسیدگی منظم به وضعیت معیشتی همكاران قضایی و اداری به طرق قانونی می تواند در بالا بردن سطح بهره وری در تشكیلات قضایی بسیار موثر باشد.

در ادامه نشست برخی از اعضاء شورا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مطالب مطرح شده در جلسه پرداختند و سپس چند تن از معاونین قضایی رئیس كل مورد تكریم و معارفه قرار گرفتند.