كیانوش راد: تشكیل اقلیتی قدرتمند در مجلس ضروریست

به گزارش بهمن یك فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: كوشش برای ورود افراد شجاع و توانمند، ولو با شكل گیری اقلیتی قدرتمند در مجلس، راهی واقع بینانه است كه باید پیش روی اصلاح طلبان قرار گیرد.
محمد كیانوش راد در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با نحوه ورورد جریان اصلاحات به انتخابات اظهار نمود: هنوز هم به ائتلاف در انتخابات باید اندیشید. پیروزی در انتخابات اصلِ اساسی برای ورود در انتخابات است و طرح عدم ائتلاف واقع بینانه نیست. ائتلاف با برنامه معنای خاص خویش را دارد. اصلاح طلبان هنوز باید برای ائتلاف با اصول گرایان میانه رو در چارچوب تشّكل و برنامه اندیشه كنند. هنوز راه برای اصلاح طلبان به صورت حداكثری باز نشده است، پس در این شرایط ائتلاف ملی، چاره ساز است. اصرار به عدم ائتلاف درون جناحی یا فرا جناحی اشتباه است.
وی در پاسخ به این پرسش كه شاخصهای انتخاب كاندیدهای اصلاح طلب چه خواهد بود اظهار داشت: كاندیداهای اصلاح طلب یا ائتلاف، به برنامه های عرضه شده توسط اصلاح طلبان كه شرطی لازم و كافی جهت حمایت است، باید متعهد و پای بند باشند. كوشش برای ورود افراد شجاع و توانمند، ولو با شكل گیری اقلیتی قدرتمند در مجلس، راهی واقع بینانه است كه باید پیش روی اصلاح طلبان قرار گیرد.
این عضو حزب اتحاد ملت ابراز عقیده كرد: انتخابات حقِ مردم است. انتخابات توسط مردم و برای مردم است و نه برای جریانات خاص.
كیانوش راد در ارتباط با شاخصه های ضروری سر فهرست اصلاحات اظهار داشت: بحث سرلیست انتخاباتی اصلاح طلبان، بحثی فرعی و انحرافی است. اصلاح طلبان باید از افراد قوی و امین و وفادار به برنامه های اصلاحات در كشور حمایت كنند و زد و بندهای رایج و بده بستان ها و تعارفات، و نقش پول و سرمایه در گزینش ها باید از اردوگاه اصلاح طلبان زدوده شود. باقی مسئله و انتخاب افراد به دست مردم است.
وی در پاسخ به نگرانی های اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو تصریح كرد: اصلاح طلبان نگرانی های دوسویه ای دارند كه شامل نا امیدی های موجود در بین مردم از ناكارامدی مجلس، و نگرانی از عدم احراز صلاحیت ها است رای آوری یا رای نیاوردن، اصلاح طلبان و فهرست آنها مسئله ای پسینی است.
این فعال سیاسی در انتها اظهار داشت: مسئله مهم، حفظ صندوق های رای برای رفع اختلافات و حتی رفع خصومت ها در بین جناح ها و سلایق گوناگون برای اداره كشور است. مردم را نه تنها به انتخابات، كه به نتایج انتخابات هم در اداره كشور باید امیدوار ساخت.