لندن خواهان توقف گام چهارم برجامی ایران شد

بهمن: وزیر خارجه انگلیس خواهان توقف گام چهارم برجامی ایران شد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، دومینیك راب وزیر خارجه انگلیس امروز سه شنبه به گام چهارم برجامی ایران ذیل توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ واكنش نشان داد.
وزیر خارجه انگلیس با صدور اطلاعیه ای در این زمینه ادعا كرد: اقدامات اخیر ایران به وضوح با توافق هسته ای مغایرت دارد و خطری برای امنیت ملی ما محسوب می شوند!
وی در ادامه بی اشاره به خروج یكجانبه آمریكا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل به همراه انفعال طرف های اروپائی برجام مدعی شد: لازم است ایران به تعهداتی كه پذیرفته پایبند باشد و فوراً به پایبندی كامل به برجام بازگردد!
گفتنی است، به دنبال خروج یكجانبه ترامپ از توافق بین المللی هسته ای با ایران در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران بعد از صبر راهبردی یك ساله خود اعلام نمود كه در صورت ادامه بدعهدی واشنگتن و انفعال طرف های اروپائی توافق هسته ای، به صورت تدریجی و برمبنای مفاد مواد ۲۶ و ۳۷ برجام به كاهش تعهدات خود در این توافق روی می آورد.
واشنگتن نیز در این راستا تا كنون تحریم هائی را مقابل تهران اعمال كرده است، محدویت هائی كه بنا به اذعان رسانه های خیلی از جمله رسانه صهیونیستی جروزالم پست تأثیری در روند پیشرفت ایران بر جای نگذاشته است.

منبع: