كواكبیان: اگر درایت جهانگیری نبود وضع كاغذ بدتر بود

به گزارش بهمن رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات اظهار داشت: اگر درایت آقای جهانگیری نبود شاید وضعیت كاغذ كه امروز مقداری حالت ثبات پیدا كرده است بسیار بدتر از وضع فعلی بود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، بامداد پنج شنبه همایش سراسری و سومین مجمع عمومی خانه مطبوعات و رسانه های كشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای مجمع عمومی این تشكل صنفی در مجموعه باغ زیبا متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد.
در این همایش مصطفی كواكبیان رئیس هیات مدیره خانه مطبوعاتT طی سخنانی با اشاره به حل مشكل تامین كاغذ مطبوعات از طرف دولت، از اقدامات انجام شده توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این خصوص قدردانی نمود و اظهار داشت: اگر درایت آقای جهانگیری نبود شاید وضعیت كاغذ كه امروز مقداری حالت ثبات پیدا كرده است بسیار بدتر از وضع فعلی بود.
وی همین طور با اشاره به تعداد اعضای خانه مطبوعات كشور، افزود: خانه های مطبوعات در هر استان حضور دارند و نزدیك به ۶۰۰۰ نفر در سراسر كشور عضو این خانه هستند. بطور متوسط در هر استان ۲۰۰ نفر در این تشكل عضویت دارند.
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات اشاره كرد: اعضای این تشكل در یك پروسه كاملا دموكراتیك و در جریان برگزاری یك انتخابات انتخاب می شوند. در هر استان خانه مطبوعات دارای هفت عضو هیات مدیره است و مجمع عمومی این نهاد صنفی نیز با ۲۱۰ نفر از سراسر كشور تشكیل می شود.
كواكبیان اشاره كرد: در مدتی كه خانه مطبوعات كشور فعالیت می كند زیرساخت های این تشكل فراهم شده و اساسنامه ای نیز با دقت و شمولیت بهتر تنظیم گردیده است. خانه مطبوعات واقعا یك تشكل صنفی است و اصلا مباحث سیاسی در آن دخالتی ندارد. در این تشكل از همه سلایق و طیف های فكری از روزنامه گرفته تا روزنامه مردسالاری گرفته تا روزنامه كیهان حضور دارند.
وی افزود: خانه مطبوعات همین طور یك تشكل سراسری و واقعا غیردولتی است. ما هیچ وابستگی به دولت نداریم و فقط یك همكاری تعیین شده ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم.
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات در ادامه صحبت های خود با بیان این كه در خانه مطبوعات همه صنوف دست اندركار عرصه مطبوعات و اطلاع رسانی حضور دارند به بیان انتقاداتی از نحوه ی عملكرد اداره كل فرهنگ و ارشاد در بعضی استان ها پرداخت و اظهار نمود: بر طبق قانون و مقررات موجود ۱۶ وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه مطبوعات واگذار شده است، اما برخی استان ها هنوز این موضوعات را نپذیرفته است.
كواكبیان افزود: شوراهای اطلاع رسانی برخی استان ها نیز همچنان نمایندگان خانه مطبوعات را در جلسات خود دعوت نمی كند كه ما خواهان رسیدگی به این دو سوژه هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعیین یك ردیف بودجه برای خانه سینما، اظهار نمود: تقاضا می نماییم كه خانه مطبوعات نیز مانند خانه سینما دارای یك ردیف بودجه ای مستقل شود.
وی همین طور اظهار داشت: این روزها درباره یك هیات منصفه مطبوعاتی صحبت می شود و باید نماینده ای از خانه مطبوعات نیز در این هیات منصفه حضور داشته باشند.
كواكبیان با تاكید بر ضرورت توجه به مطبوعات از طرف دولت ها و حكومت ها اشاره كرد: برای اثبات این كه مطبوعات ركن چهارم دموكراسی هستند، اگر دولت، نظام و حكومت بخواهند، می توانند روی خانه مطبوعات حساب كنند.
رییس هیات مدیره خانه مطبوعات درانتها با انتقاد از كم بودن حقوق دریافتی روزنامه نگاران در سطح كشور، اظهار نمود: در بعضی استان ها خبرنگاران با حقوق ماهیانه ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار تومان در ماه راضی به فعالیت هستند كه من از این مساله و از وضعیت معیشتی روزنامه نگاران و خبرنگاران خجالت می كشم.

منبع: