در ارتباط با تماس جنجالی ترامپ؛ پمپئو: پاسخ اولیه را به كنگره آمریكا ارسال كردیم

به گزارش بهمن وزیر خارجه آمریكا در ارتباط با درخواست نهاد قانونگذاری كشورش پیرامون تماس جنجالی ترامپ با همتای اوكراینی خود اعلام نمود: پاسخ اولیه را به كنگره ارسال كردیم.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، مایك پمپئو وزیر خارجه آمریكا امروز در یونان در سخنانی اعلام نمود: وزارت خارجه پاسخ اولیه ای را به درخواست كنگره در ارتباط با مكالمه تلفنی رؤسای جمهوری آمریكا و اوكراین داده است.
وزیر خارجه آمریكا در این خصوص اظهار داشت: وزارت خارجه شب گذشته نامه ای را به كنگره ارسال كرد كه پاسخ اولیه این وزارتخانه به درخواست عرضه اسناد از جانب كنگره بوده است.
وی در ادامه اضافه كرد: ما همه آنچه لازم است را برابر قانون صراحتا انجام خواهیم داد.
این درحالیست كه انتشار این مكالمه از جانب كنگره آمریكا سبب جنجال زیادی شده و مقرر است ترامپ به خاطر آن استیضاح شود.
گفتنی است، چندی قبل كمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نشست استماعی را در مورد مكالمه جنجالی ترامپ- زلنسكی به ریاست آدام شیف رئیس این كمیته برگزار كرده بود.
از سوی دیگر، دموكرات های مجلس نمایندگان آمریكا در ادامه كوشش برای استیضاح رئیس جمهوری این كشور در پرونده معروف به «اوكراین گیت»، به كاخ سفید احضاریه فرستادند.
اگرچه ترامپ مدعی است هیچ خطایی مرتكب نشده است، ۳ كمیته مجلس نمایندگان كه مسئول رسیدگی به روند استیضاح هستند؛ به وی تا ۱۸ اكتبر (۱۶ مهر) فرصت دادند تا اسناد مربوط به این پرونده را ارائه نماید.
در همین راستا، دموكرات ها در نامه ای خطاب به كاخ سفید، ضمن ابراز تاسف از موقعیت پیش آمده، گفتند: رفتار ترامپ هیچ راهی برای آنها جز صدور احضاریه باقی نگذاشته است.
گفتنی است ترامپ با هدف اعمال نفوذ بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریكا، متهم به اعمال فشار بر ولادیمیر زلنسكی همتای اوكراینی از طریق جمع آوری مدرك ضد جو بایدن رقیب دموكرات خود است.
گفته می شود كه وی زلنسكی را تهدید كرده چنانچه با وی همراهی نكند؛ كمك نظامی به اوكراین را منتفی خواهد نمود.
احضاریه از جانب ریاست كمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریكا صادر شده حال آنكه كاخ سفید با كم اهمیت جلوه دادن آن ادعا نمود كه این مورد چیزی را تغییر نمی دهد.
گفتنی است حتی اگر ترامپ از جانب مجلس نمایندگان متهم شود، حرف آخر را مجلس سنا می زند كه در آن اغلب كرسی ها در اختیار حزب جمهوریخواه است.