پلوسی: استیضاح ترامپ ارزش ازدست دادن اكثریت مجلس نمایندگان را دارد

به گزارش بهمن رئیس مجلس نمایندگان آمریكا در واكنش به انتشار گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری آمریكا و اوكراین اظهار داشت: استیضاح ترامپ ارزش از دست دادن اكثریت مجلس نمایندگان را دارد.

به گزارش بهمن به نقل از یو اس اِی تودی، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریكا در واكنش به انتشار گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری آمریكا و اوكراین با تاكید بر پیگیری دقیق سوژه استیضاح دونالد ترامپ اظهار داشت: استیضاح او ارزش از دست دادن اكثریت مجلس نمایندگان توسط دموكرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ كنگره را دارد.
رئیس مجلس نمایندگان آمریكا در این خصوص افزود: پیروی از فرمان كنگره برای استیضاح ترامپ، مهمتر از هر سیاستی است. نخستین مسئولیت ما محافظت و دفاع از قانون اساسی آمریكاست.
این در حالیست كه رئیس مجلس نمایندگان آمریكا پیش تر اعلام نموده بود كه افكار عمومی به نفع استیضاح رئیس جمهوری این كشور تغییر كرده است.
وی در این زمینه اظهار داشته بود: نزد افكار عمومی، جریان به كلی تغییر كرده و الان نیز می تواند تغییر كند. پس از دیدن شكایت و گزارش بازرس كل و همین طور رفتار خودپرستانه دولت ترامپ، مردم آمریكا دارند به تصمیم متفاوتی می رسند.
به گفته پلوسی، تعلل وی برای آغاز روند استیضاح ناشی از احتیاط به سبب جو انتخاباتی سال آینده بود حال آنكه عیان شدن جزئیات درباره رفتار ترامپ با همتای اوكراینی وضعیت را به سرعت تغییر داد.
در رسوایی كه به اوكراین گیت شهرت یافته، ترامپ متهم است طی مكالمه ای تلفنی با هدف اعمال نفوذ بر روند انتخاباتی ۲۰۲۰، ولودیمیر زلنسكی همتای اوكراینی را برای جمع آوری اطلاعات مقابل جو بایدن رقیب دموكرات خود تحت فشار قرار داده و تهدید كرده در صورت عدم موافقت با این درخواست، كمك های نظامی آمریكا به اوكراین را متوقف می كند.

منبع: