المیادین مدعی شد؛ سفر عبدالمهدی به ریاض برای میانجیگری میان ایران و عربستان است

بهمن: شبكه المیادین در تحلیلی به سفر قریب الوقوع عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به عربستان سعودی و اهداف آن پرداخت.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، سفر قریب الوقوع «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به عربستان سعودی مورد توجه رسانه های مختلف قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، این شبكه لبنانی با اشاره به اهمیت سفر میان «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به عربستان سعودی برای دیدار با مقامات ارشد این كشور، اعلام نمود: سفر عبدالمهدی به ریاض در قالب سلسله تحركات عراق برای میانجیگری میان ایران و عربستان، قرار می گیرد.
المیادین در ادامه مطلب خود در این خصوص همین طور آورده است: سفر روز چهارشنبه عادل عبدالمهدی به ریاض و قصدش برای دیدار با ملك سلمان و محمد بن سلمان با هدف وساطت میان تهران و ریاض، است.
این شبكه لبنانی همین طور اعلام نمود كه اخبار خود در این خصوص را به نقل از منابع مطلع، منتشر نموده است. از طرف دیگر، المیادین همین طور اعلام نموده است: عبدالمهدی تلاش می كند تا زمینه های انجام دیداری میان سران ایران و عربستان در بغداد، پایتخت عراق را فراهم آورد.
این درحالی است كه رسانه های دیگر نیز به سفر قریب الوقوع «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق به عربستان سعودی واكنش نشان داده اند. در همین ارتباط، روزنامه لبنانی «الأخبار» با انتشار مطلبی در این خصوص تاكید كرده است: آنچه كه در مسافرت عبدالمهدی بیشتر از هر چیز دیگری مهم به نظر می آید، زمان انجام این سفر به عربستان است.
این روزنامه در ادامه مطلب خود در این خصوص آورده است: این سفر در حالی انجام می شود كه تماسهای منطقه ای و بین المللی برای كاستن از شدت تنشها خصوصاً در منطقه خلیج فارس، در جریان است.
الأخبار همین طور تاكید كرده است كه سفر نخست وزیر عراق به ریاض، پایتخت عربستان با تحولات یمن و جنگ در این كشور بی ارتباط نیست. این روزنامه اشاره كرد: این سفر می تواند نوعی حركت به سمت برقراری آتش بس میان یمن و عربستان از یك سوی و عربستان و امارات از طرف دیگر، باشد.
گفتنی است، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه در سفری چند ساعته عازم ریاض، پایتخت عربستان سعودی خواهد شد. این درحالی است كه عبدالمهدی پیش تر نیز یك بار به عربستان سعودی سفر كرده است. وی در فروردین ماه سال جاری در رأس هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی عراق در سفری ۲ روزه به عربستان سفر كرد. بتازگی دفتر نخست وزیری عراق با صدور اطلاعیه ای اعلام نموده است كه سفر عبدالمهدی به ریاض چند ساعت به طول خواهد انجامید.

منبع: