رییس دیوان عدالت اداری: باید منتظر تصمیم هیات عمومی دیوان عدالت در آزمون سردفتری باشیم

به گزارش بهمن رئیس دیوان عدالت اداری اظهار داشت: باید منتظر تصمیم هیات عمومی دیوان عدالت در ارتباط با آزمون سردفتری باشیم.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدكاظم بهرامی در حاشیه مراسم تكریم و معارفه رئیس سازمان بازرسی كل كشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آزمون بحث برانگیز سردفتری و دستور موقت دیوان عدالت اداری در خصوص توقف پروسه مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون سردفتری اظهار داشت: در مورد این مساله در كمیسیون تخصصی بحث شد و بندهای آن مورد مناقشه قرار گرفت و باید ببینیم كه هیات عمومی دیوان عدالت در این رابطه چه تصمیمی می گیرد.
بر طبق این گزارش، آزمون سردفتری اسناد رسمی تیرماه سال ۹۷ بعد از ۱۳ سال از برگزاری آخرین آزمون سردفتری و با شركت بیشتر از ۷۵ هزار نفر در ۱۲ استان اجرا شد. اما اعلام نتایج این آزمون با اعتراضات زیادی روبرو شد.
معترضان معتقد بودند اعلام نتایج به روشی غیرمعمول صورت گرفته و سكوت سازمان ثبت اسناد و املاك كشور موجب ایجاد ابهاماتی برای جامعه حقوقی كشور شده است.
بعد از اعتراضات و تجمع شركت كنندگان در آزمون در مقابل سازمان ثبت و مجلس و…، ناصر سراج رئیس سابق سازمان بازرسی كل كشور از ارسال پرونده مربوط به این آزمون به دیوان عدالت اداری خبرداد.
دیوان عدالت اداری بنا به اهمیت موضوع، ابتدا دستور موقتی در خصوص توقف پروسه مصاحبه و پذیرش قبول شدگان این آزمون صادر كرد اما اندكی بعد اعلام گردید كه این دستور لغو شده و پروسه پذیرش قبول شدگان در حال انجام می باشد.

منبع: