مدیر كل ثبت اسناد و املاك استان تهران: برای اراضی و املاكی كه مستثنیات است سند صادر می شود

به گزارش بهمن مدیر كل ثبت اسناد و املاك استان تهران در ارتباط با صدور سند برای املاك و اراضی در شهرك باستی هیلز لواسان اظهار داشت: برای اراضی و املاكی كه مستثنیات است سند صادر می شود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا عبدالحسین رامشی مدیر كل ثبت اسناد و املاك استان تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه برخی از مدیران سازمان ثبت اسناد و املاك كشور در جمع خبرنگاران در ارتباط با اراضی و ویلاهای باستی هیلز اظهار داشت: برای اراضی و املاكی كه مستثنیات است سند صادر می شود.
وی در پاسخ به این سؤال كه آیا همه ویلاهای ساخته شده در باستی هیلز دارای سند هستند، بیان كرد: همه آنها خیر، البته تعداد دقیق را نمی دانم اما چیزی كه در محدوده مستثنیات بوده برابر مقررات سند مالكیت صادر گردیده است. یك قسمتی اراضی موقوفه بوده كه با اشخاص قرارداد بسته شده و قسمتی هم اراضی ملی است كه سند آنرا به دولت می دهیم و دولت اگر واگذار كند در اختیارات ما نیست.
رامشی اضافه كرد: در مورد ساخت و ساز در اراضی ملی اطلاعی ندارم، در قسمت پایین دست كه اراضی مستثنیات بوده طبق قانون سند صادر گردیده است و مالكین اولیه از دهه ۴۰ سند گرفتند و بعد انتقال دادند و آخرین مالكش هم آقای مطهری نامی بوده كه سند گرفته است.
وی اظهار داشت: برای اراضی ملی در استان تهران حدود ۹۶ درصد سند مالكیت صادر كردیم از این تعداد حدود ۳۰ درصد در بانك كاداستر جانمایی و تثبیت شده است. برابر قانون ۹ ماده حدنگار سازمان ها باید ظرف دو سال اسناد مالكیتشان را به روز و تك برگ كنند و خیلی از سازمان ها اقدام نكردند كه پیگیر این مورد با همكاری معاونت استانداری و معاونت جلوگیری از وقوع جرم هستیم.