گفت وگوی تلفنی وزیر خارجه پاكستان با ظریف درباره كشمیر

به گزارش بهمن وزیر امور خارجه پاكستان در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، ظریف را در جریان آخرین تحولات منطقه جامو و كشمیر قرار داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، وزارت خارجه پاكستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود: وزیر امور خارجه (شاه محمود قریشی) با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران تماس گرفت تا وی را در جریان اوضاع “منطقه تسخیر شده جامو و كشمیر” قرار دهد.
در ادامه این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاكستان اقدامات یكجانبه و نامشروع هند در مورد تغییر وضعیت جامو و كشمیر را به اطلاع ظریف رسانده است.
شاه محمود قریشی همینطور از مردم و رهبری ایران “برای حمایت هایشان از مردم سركوب شده جامو و كشمیر” تشكر و قدردانی كرده است.
ظریف هم در این گفتگو از وزیر امور خارجه پاكستان بابت در اختیار گذاشتن این اطلاعات تشكر كرده و نسبت به اوضاع حقوق بشر و وضعیت بشردوستانه جامو و كشمیر ابراز نگرانی كرده است. ظریف در انتها بر پشتیبانی از مردم كمشیر تاكید كرده است.
وزرای خارجه دو كشور توافق كردند تا در مورد اوضاع این منطقه به تعامل با یكدیگر ادامه دهند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به تازگی روابط پاكستان و هند به دنبال لغو وضعیت ویژه خودمختاری كشمیر از جانب دولت هند گرفتار تنش شده است. عمران خان، نخست وزیر پاكستان نسبت به وقوع “كشتاری جدید” در این منطقه به جامعه جهانی اخطار داده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه (۳۰ مرداد) در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، در بخش پایانی سخنان خود به مبحث كشمیر اشاره كردند و با ابراز ناراحتی از وضع مسلمانان این منطقه گفتند: ما با دولت هند روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است كه سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب كشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود.
رهبر انقلاب اسلامی وضعیت كنونی منطقه كشمیر و اختلافات هند و پاكستان در این زمینه را نتیجه اقدامات انگلیس خبیث به هنگام خروج از شبه قاره هند دانستند و گفتند: انگلیسی ها برای استمرار درگیری در كشمیر، تعمداً این زخم را در این منطقه برجای گذاشتند.