نماینده فلاورجان: دولت سوژه ارز زیارتی را برای اربعین ساماندهی كند

به گزارش بهمن یك عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ساماندهی زیرساخت های مرزی و امكانات برای زائرین اربعین امام حسین (ع) اظهار داشت: لازم است دولت هرچه سریع تر از الان سوژه ارز زیارتی اربعین را با نرخ مناسب ساماندهی كند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سید ناصر موسوی لارگانی در تذكر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیران كشور و ارشاد و نیروی انتظامی اشاره كرد: طی یك ماه آینده كشور با سوژه پیاده روی چند میلیونی اربعین روبه رو خواهد شد. با عنایت به این كه ویزا حذف گردیده است ما شاهد افزایش زوار خواهیم بود. این در شرایطی است كه زیرساخت های لازم از قبیل جاده، پاركینگ و امكانات مرزی به هیچ وجه پاسخگوی این حجم از زائرین نیست.
وی افزود: در سال قبل موضوعی كه زائرین را آزار داد سوژه ارز زیارتی و نبود شرایط مناسب برای دریافت این ارز بود. شرایط در شأن زائر امام حسین (ع) نبود. افزایش قیمت ارز در سال قبل موجب شد كه هزینه های تردد زائرین در عراق چندین برابر شود. از الان دولت باید بحث ارز زیارتی را با نرخ مناسب برای مردم مشخص نماید. كشور اسلامی باید شرایط زیارت عتبات عالیات را برای مردم تسهیل كند. دولت این خدمت به زائرین را وظیفه خود بداند. این خدمت را از مردم عراق و از شهرهای مرزی خودمان یاد بگیریم.
موسوی لارگانی درانتها در تذكری به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان كرد: پس از اتفاقات مدیریتی در سایپا و ایران خودرو و بازداشت تعدادی از مدیران این دو شركت، سكوت تلخ وزیر صنعت تاسف برانگیز است. چه اتفاقی باید در زیرمجموعه وزارت صنعت رخ دهد كه آقای وزیر ورود كند؟. اگر در هر كجای جهان این اتفاق رخ می داد یا وزیر استعفا می داد و یا بركنار می شد ولی در اینجا كسی خم به ابرو نیاورد.

منبع: