سخنگوی قوه قضاییه مطرح كرد پرونده دو نماینده بازداشتی به دادگاه رفت

بهمن: سخنگوی قوه قضاییه از ارسال پرونده دو نماینده بازداشت شده به دادگاه آگاهی داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اینكه اعلام گردید دو نماینده برای سوژه خودرو بازداشت شدند و اعلام گردید رئیس ایران خودرو بازداشت شده است، آیا این پرونده به واردات خودروهم مربوط است؟ اظهار داشت: پرونده مربوط به شركت خودرویی هنوز رایش صادر نشده و در پروسه رسیدگی است. یك جلسه دادگاه برگزار شده و جلسات بعدی بزودی انجام می شود. اجازه دهیم پیش داوری نكنیم تا زمانی كه سوژه به اثبات نرسیده است.
وی ادامه داد: خبر منتشر گردید كه ما ناچار شدیم اصل خبر را تایید نماییم اما برخی رسانه ها عكس و نام زدند و گرچه پرسشگری را حق می دانم ولی باید بگویم كه این پرونده با كیفرخواست به دادگاه رفته است و یك جلسه برگزار شده. اجازه دهید جلسات بعدی اجرا شود و ان شاءالله در خاتمه دادگاه ببینیم چه می شود كسی یا كسانی در پرونده محكوم میشوند یا خیر.
اسماعیلی افزود: این پرونده مربوط به تلاطم بازار خودرو و فروش و افزایش قیمت خودرو و خودروسازان داخلی است و در ارتباط با واردات خودرو پرونده های دیگری وجود دارد.
سخنگوی قوه قضاییه درباره بازداشت مدیرعامل ایران خودرو نیز اظهار داشت: پرونده مدیرعامل ایران خودرو در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسراست.
وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت و ممنوع الخروجی مدیر ارشد دستگاه قضایی، اظهار داشت: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است و ۱۵ نفر بازداشتی دارد و مطالبی كه از اعترافات این افراد نقل شده حقیقت ندارد. ما خط قرمزی نمی شناسیم و اشخاصی كه دلایلی بر بهتان آنها باشد سوژه مورد رسیدگی قرار می گیرد و نتیجه این پرونده حتما به اطلاع مردم می رسد.
سخنگوی قوه قضاییه درباره محدودیت های اعمال شده درباره سیدمحمدخاتمی و اینكه شما گفتید اعمال محدودیت ایشان از جانب شورای عالی امنیت ملی است و در صورتیكه شورا گفته اعمال محدودیت از جانب ما نیست، اظهار داشت: گویا مقرر است بعضی از اسامی نقل همه جلسات باشند. ما ممكلتی با ۸۲ میلیون ایرانی داریم. چه اصراری است.
وی ادامه داد: یكسری از تصمیمات در شورای عالی و دبیرخانه است و بخشی در دادگاه روحانیت است. من سخنگوی قوه قضاییه هستم و این موضوعات به تشكیلات قوه بر نمی گردد. درست نیست كه بخواهیم به بهانه سوال افراد را در اذهان مطرح نماییم.

منبع: